پنج نکته مهم برای موفقیت کاربران در حرفه GIS

Rate this post
training GIS پنج نکته مهم برای موفقیت کاربران در حرفه GIS

ژوزف کرسکی، مدیر آموزش ESRI تلاش کرده است تا به رغم آنچه که سالها راجع به روش های موفقیت در مشاغل GIS گفته شده، این بار از جنبه های عمیق تر به این موضوع نگاه کند. 

  

۱-      داشتن حس کنجکاوری

۲-      توانایی کار با اطلاعات

۳-      درک مفاهیم عوارض مکانی

۴-      سازگاری با دانش روز

۵-      ارتباطات خوب و موفق

من معتقدم که اولین مهارت داشتن حس کنجکاوی است. کسانی که در GIS افراد موفقی هستند همگی افراد کنجکاوی هستند. نه تنها در مورد تکنولوژی اطلاعات مکانی بلکه در مورد دنیا. آنها کسانی هستند که در مورد ارتباط مکانی مبانی پدیده های کوچک تا مقیاس های جهانی و فراگیر تعمق می کنند. انان همانگونه که در مورد جمعیت شناسی، کاربری اراضی و الگوهای ترافیک جامعه محل زندگیشان تفکر می کنند، در مورد حوادث طبیعی، تنوع زیستی و آب و هوا نیز کنجکاوی به خرج می دهند.

کنجکاوی موجب سرسختی در حل مشکلات بوسیله GIS می شود. کنجکاوی موجب شکل گیری پرسش هایی می شود که گامهای اولیه موفقیت در GIS هستند.

مهارت دوم توانایی کار با اطلاعات است. کسانی که در GIS  موفق بوده اند که مهارت های فکری خود را در مورد اطلاعات ارتقاء داده اند. آنها کسانی هستند که علاوه بر آنکه می دانند اطلاعات را از کجا تهیه کنند، بلکه متادیتا( اطلاعات در مورد اطلاعات) را می فهمند و مزایا و محدودیت های کار کردن با هر نوع اطلاعاتی را می دانند. آنها به جمع آوری ، پردازش و نمایش اطلاعات جغرافیایی در GIS واقف هستند.

بیشتر بخوانید:   راز موفقیت در چیست؟

 مهارت سوم درک مفاهیم عوارض مکانی است. متخصصین GIS می دانند که پشت هر عارضه مکانیProjection ، Datum ، ارتباطات تپولوژیکی ، مدلهای اطلاعات مکانی و تئوری بانک اطلاعاتی، روش های طبقه بندی و پردازش اطلاعات و بسیاری مفاهیم دیگر وجود دارد.

 سازگاری چهارمین مهارت لازم در زمینه GIS است. یک متخصص موفق GIS باید بتواند همگام با تکنولوژی حرکت کرده و روش های جدید دسترسی به GIS را اعم از Desktop، دستگاههای موبایل، Cloud و بسیاری روش های دیگر را آموخته و مسلط باشد.آنها نه فقط این تغییرات را می پذیرند بلکه با آغوش باز تغییرات تکنولوژی را بعنوان جژیی جدایی ناپذیر از GIS می دانند. آنان در  تمام طول عمر در حال اموختن هستند.

 پنجمین مهارت ارتباطات خوب و موفق است. کسانی که در GIS موفق هستند می دانند که چگونه از GIS و دیگر ابزار موجود برای نمایش نتایج به طیف گسترده مخاطبان استفاده کنند. آنها می دانند که چگونه بطور مؤثر از امکانات کارتوگرافی براتی نمایش نتایج انالیزها بهره گرفته و با گزارشات ، ویدئو، امکانات آنلاین و دیگر مفاهیم موجود آنچه را که مورد نظرشان است را به مخاطب منتقل کنند.

برگرفته از مجله نقشه – شماره ۵

Check Also

MapServer

اجزای یک برنامه نوشته شده به وسیله MapServer

یک برنامه ساده از MapServer حاوی موارد زیر است : ۱) Mapfile : یک ساختار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *