معرفی شرکت ESRI

Rate this post

معرفی شرکت ESRI  gis

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فعالیت کننده در زمینه ی GIS است. ESRIجزء معدود شرکت هایی است که بیشتر تمرکز خودرا رویGISگذا شته است و سعی در توسعه ی محصولات خود در زمینه های مختلف GISدارد.

این شرکت را شایدبتوان مو فقترین شرکت فعالیت کننده در حوزه یGIS دانست که با کمپانی های مهم مثل اتودسک در بازار GISرقابت دارد. درادامه به بررسی این شرکت و محصو لات آن پرداخته می شود.

 موسسه ی تحقیقات سیستم های محیطی یا ESRI توسط Jack Dangermond و همسرش Laura در سال ۱۹۶۹ در کالیفرنیای آمریکاو با تمرکز بر بحث  کاربری اراضی تاسیس شد. این شرکت در ابتدا یک گروه تحقیقاتی کوچکی بو د و هدفش سازماندهی و آنالیز اطلاعات جغرافیایی به منظور کمک به برنامه ریزان و تصمیم گیران در رابطه با زمین و کاربری آن و کمک به آنها در گرفتن تصمیمات دررابطه با محیط بود.

در سال ۱۹۸۲،ESRI با نرم افزارARC INFO وارد بازارتجاری شد و در سال۱۹۸۶، PC ARC INFOرا عرضه کرد؛ سپس در سال۱۹۹۱این شرکت نرم افزارArcView که دارای رابط گرافیکی کاربرپسند وساده بو د را عرضه کرد.

در سال۱۹۹۴،این شرکت اقدام به ایجاد وبسایت اختصاصی خود نمود. این شرکت تا سال ۱۹۹۵، ۱۰۰۰ کارمند داشت در سال ۱۹۹۶، ESRI  اولین مولفه ی نرم افزاری به اسم MapObjects را ارائه داد که این نرم افزار اولین پلتفرم برای توسعه ی نرم افزارهای GIS ی شخصی سازی شده، بود.

در سال ۱۹۹۹این شرکت با ارائه  ArcInfo 8،به مهندسی مجدد هسته ی نرم افزارهای خود اقدام نمو د. این شرکت در سال ۲۰۰۴،ArcGIS 8  رومیزی را با افزونه های چهارچو ب تو سعه و پلتفرم سرور منتشر نمود. این پلتفرم که ArcGIS Serverنام دارد برای ساخت برنامه های کاربردی GIS سازمان در این نسخه ارائه شد که تمرکز روی مدیریت و پشتیبان چند کاربر دا شت و شامل قابلیت های پیشرفته GISبود.

بیشتر بخوانید:   روز جهانی سامانه اطلاعات مکانی جی ای اس Gis Day

ArcGIS Server  چارچوبی برای توسعه دهندگان به منظور ایجاد برنامه های کاربردی و سرویس های تحت وب فراهم می کند.در سال ۲۰۰۷ این شرکت ArcGIS Explorerرا به منظور فراهم کردن استفاده از GIS برای هر شخص معرفی کرد.

در سال ۲۰۱۰ وبسایت ArcGIS Ideas به منظور ایجاد فرومی که در آن کاربران پیشنهادهای به منظور تولید و پیشرفت محصولات، معرفی محصولات مورد علاقه و بحث بین کاربران ایجاد شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۲، Arc GIS Online را که سیستم نقشه سازی بر اساس ابر Cloud-Based Mapping  برای سازمان ها بود، معرفی کرد. این سیستم ابزارهای برای فهرست سازی ، بصری سازی و اشتراک اطلاعات مکانی ، پیشنهاد میدهد. در همین سال ArcGIS 10.1 که کاربران را قادر به ارائه ی منابع GIS به عنوان سرویس Web و در دسترس قرار دادن اطلاعات جغرافیایی برای کاربران بیشتر می کند، ارائه داد.

محصو لات این شرکت (به خصوص ArcGIS Desktop رومیزی)، ۴۰٫۷ درصد بازار جهان را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۲ ،با تقریباً ۳۰ درصد بازار جهان فروشنده ی پیشتاز بازار GIS بو ده است.

درحال حاضر بیش از یک میلیو ن کاربر در بیش از۳۵۰۰۰۰ شرکت و سازمان در ۲۰۰ کشور از محصولات این شرکت استفاده می نمایند. در بین استفاده کنندگان محصولات این شرکت، اسامی سازمانهای فدرال و سازمانهای مسئول تهیه نقشه در بیش از ۵۰ ایالت آمریکا به چشم می خورد.

دفتر مرکزی این شرکت در رد لندز کالیفرنیا آمریکا قرار دارد. این شرکت دارای ۱۰ دفتر در ایالات متحده است و دارای ۸۰ نمایندگی در خارج از ایالات متحده است. این شرکت دارای ۲۰۰۰ کارمند در آمریکا است و هنوز به صورت خصوصی توسط تاسیس کننده ی آن اداره می شود.

بیشتر بخوانید:   معرفی Mapbender در حوزه وب جی.آی.اس (Web GIS)

در سال ۲۰۰۶ سود شرکت تقریباً ۶۶۰ میلیون دلار بود. در مقاله Investor’s Business Daily ، در سال ۲۰۰۹ سود سالیانه ی ESRI 1.2 بیلیون دلار از ۳۰۰۰۰۰ مشتری، برآورد شد. این شرکت هرسال کنفرانس کاربران بین الملل را برگزار می کند که اولین آن در سال ۱۹۸۱ با ۱۶ کاربر بو ده است. این کنفرانس در ۱۰ سال گذشته در San Diego برگزار شده ا ست. در سال۲۰۱۲ تقریباً ۱۵۰۰۰ کاربر از ۱۳۱ کشو ر در این کنفرانس شرکت کردند.

شرکت ESRI مجموعه ی نرم افزاری ArcGIS و نرم افزار CityEngine را به عنوان دو راه حل GIS ی ارائه داده است. مجمو عه ی شامل چندین محصول در حو زه های مختلف GIS است.

نرم افزار CityEngine نیز یک نرم افزار قدرتمند در حوزه ی بصری سازی است که قابلیت ارتباط با اکثر محصولات مجمو عه ی ArcGIS را دارد. در واقع شرکت ESRI با معرفی این محصول سعی در پیشرفت در زمینه ی GIS سه بعدی دارد.

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فعالیت کننده در زمینه ی GIS است. ESRIجزء معدود شرکت هایی است که بیشتر تمرکز خودرا رویGISگذا شته است و سعی در توسعه ی محصولات خود در زمینه های مختلف GISدارد.

Check Also

MapServer

اجزای یک برنامه نوشته شده به وسیله MapServer

یک برنامه ساده از MapServer حاوی موارد زیر است : ۱) Mapfile : یک ساختار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *