نحوه استفاده از فایروال ESET Smart Security

Rate this post

نحوه استفاده از فایروال ESET Smart Security

جهت تنظیم قوانین Firewall این برنامه در هنگام نصب می بایست گزینه Custom را انتخاب کرده و در بخش ESET Personal firewall باید گزینه Interactive Mode را انتخاب کنید.

اگر این مراحل را در هنگام نصب انجام نداده اید در صفحه اصلی برنامه کلید F5 را فشار داده و روی Network دوبار کلیک کنید.
در منوی باز شده Personal Firewall را انتخاب کرده و حالت آن را روی گزینه Interactive Mode قرار دهید.
در این صورت پس از نصب هر برنامه ای بر روی سیستم شما و اجرای آن، در صورت درخواست برنامه برای اتصال به اینترنت Firewall به شما پیغامی مبنی بر درخواست ارتباط برنامه جهت اتصال به سرورهای شرکت سازنده آن نرم افزار می کند.
در اینجا دو گزینه وجود داشته که شما می توانید با انتخاب گزینه اول یعنی (Remember action (Create Rule و انتخاب گزینه Deny، دسترسی برنامه به اینترنت را محدود کنید.

توجه به این نکته ضروری است که اگر برنامه موردنظر از زیرمجموعه فایل های سیستمی ساخت مایکروسافت بوده یا کار اصلی آن با اینترنت است، شما باید اجازه اتصال آن به اینترنت را صادر کرده و بر روی گزینه Allow کلیک کنید.
به عنوان مثال در صورت Block نمودن نرم افزارهایی نظیر Internet Download Manager که جهت مدیریت دانلود فایل ها از اینترنت استفاده می شود، این برنامه دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برای تنظیم دستی Firewall این برنامه نیز در صفحه اصلی برنامه و در سمت چپ بر روی دکمه Setup کلیک کرده و از گزینه های پایین آن Personal Firewall را انتخاب کنید. حال با انتخاب عبارت Configure rules and zones، صفحه ای باز می شود که در آن تمامی برنامه های موجود در رایانه با قوانین آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:   آموزش نصب ، فعال سازی و آپدیت آنتی ویروس نود ESET Smart Security :: رایگان

برای تغییر تنظیمات هر برنامه با کلیک بر روی علامت + کنار هر برنامه و دوبار کلیک بر روی آن صفحه ای باز می شود که در قسمت Direction با انتخاب Both و از قسمت Action گزینه Allow یا Deny، می توانید نحوه ارتباط برنامه ای مشخص با اینترنت را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

آنتی ویرس ESET Smart Security یکی از محبوب ترین برنامه های امنیتی بوده که در صورت نصب آن بر روی سیستم دیگر نیازی به نصب Firewall به صورت جداگانه برای جلوگیری از اتصال ناخواسته برنامه ها به اینترنت نخواهید داشت.

Check Also

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره تلفن: ۷۵ ۸۳۳ ۶۶۶ - ۰۲۱ کدپستی: ۱۳۷۱۷۹۸۸۶۸ www.MyLifePlus.ir

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره …

6 comments

  1. سلام خدمت شما و تشکر از اطلاعات بسیار مفیدتون
    عزیز ما تو شرکت دو تا از سیستم هامون شبکه هستن به هم و از انتی ویروس نود ۳۲ روی هر دو سیستم استفاده می کنیم، یک برنامه مالی از طریق شبکه به عنوان clinet به سیستم server متصل شده. از وقتی انتی ویروس را روی سیستم ها نصب کردیم برنامه ای که رو سیستم مهمان هست وقتی فایروال انتی ویروس سیستم سرور روشن باشه دیگه کار نمی کنه و سیستم سرور را پیدا نمی کنه. ما همیشه باید فایروال سیستم سرور را خاموش کنیم یا اینکه در فایروال می شود تنظیماتی انجام داد که برنامه اجازه دسترسی از طریق شبکه را داشته باشد؟
    ممنون از شما

    • با سلام
      باید ای پی کلاینت رو در فایروال آننتی ویروس اضافه کنید و یک رول براش تعریف کنید
      اطلاعات بیشتر
      با تشکر

      • بسیار ممنونم از راهنماییتون، من تو چند تا سایت مختلف تنظیمات مربوط به وارد کردن رول رو خونده بودم ولی نمیدونستم دقیقا چی رو باید به انتی ویروس معرفی کنم که مشکل حل بشه، فکر می کردم باید برنامه ای که رو دو تا سیستم استفاده میشه رو معرفی کنم. ولی توضیح شما همه چی رو واضح کرد.
        افراد زیادی تو زمینه شبکه و انتی ویروس میشه پیدا کرد که بتونن کمکتون کنن ولی افرادی مثل شما که در هر دو زمینه متخصص باشند بسیار کم هستند.
        با یک راهنمایی ساده و تخصصی کار من راه افتاد، بسیار سپاس گزارم

  2. خداحفظت کنه ..چند وقت بود درگیر بودم

  3. سلام ، من از اسمارت سکروتی ورژن ۱۱ استفاده میکنم و با فایروال مشکل دارم. وقتی فعال میشه بعضی از برنامه به نت دسترسی و بعضی دسترسی ندارن.

    هیچ پیغامی هم مبنی بر اجازه دسترسی یا عدم دسترسی از طرف ای ست نمیاد.

    • با سلام
      در این مواقع ساده ترین راه حل اینه که یه بار تنظیمات را به حالت پیشفرض تغییر داده و پس از ریستارت دوباره در حالت intractive قرار بدهید
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *