نکته های مهم برای بازاریابی در زمان کرونا

Rate this post

با آمدن کرونا، بسیاری از کسب و کارها مجبور به انتقال فرایند بازاریابی خود به فضای دیجیتال شدند. بسیاری از این کسب و کارها، سالهای سال یک سیستم بازاریابی آفلاین داشتند و حالا، با آمدن کرونا و خانه نشین شدن اکثر شهروندان، این کسب و کارها، مجبور به کوچ به دیجیتال مارکتینگ و فراهم کردن زیرساخت سایت و پشتیبانی آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و paid media برای پروموت محصولات خود شدند.
خب، می توان گفت این هم از مزایای کروناست! اما برای ما که سالهاست در فضای دیجیتال مشغول به بازاریابی هستیم، در دوران کرونا و با افت شدید بسیاری از کسب و کارها، در اثر آن، چه راهکارهایی را باید مد نظر قرار داد؟
در این مقاله، ده راهکاری که می توان در دوران شیوع ویروس کرونا برای بازاریابی کسب و کار به کار بست را بررسی می کنیم.
بازاریابی در بحران کرونا
از گرفتن تصمیم های ناگهانی و بدون پشتوانه خودداری کنید.
درست است که کسب و کار شما در اثر همه گیری کرونا به هم ریخته و ممکن است متحمل ضرر فراوان شده باشید. اما دقت کنید که واکنشی تصمیم نگیرید و همیشه نگاهی به آینده داشته باشید.
در شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط مداوم باشید.
کرونا موجب شده است سبک زندگی انسان ها دچار تغییر شود. در حال حاضر، اکثر افراد، بخش زیادی از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. یکی از بهترین راه های ارتباط مستمر با مشتریانتان تا اتمام همه گیری کرونا، این است که در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید.
درست است که ممکن است مشتریانتان نتوانند برای خوردن غذا به رستوران شما بیایند یا ماشینشان را در کارواش شما تمیز کنند، اما همچنان تجربه ای که شما برای آنها رقم زده اید را در ذهن دارند و گاهی با آن خیال پردازی می کنند. پس می توانید با حضور در شبکه های اجتماعی، این ارتباط را حفظ کنید.
از هر امکانی برای کمک به افرادی که ممکن است دچار مشکل شده باشند استفاده کنید.
بهترین شکل بازاریابی همیشه هنگام ایجاد حسن نیت اتفاق می افتد. مردم کارهایی را که کسب و کار شما برای کمک به آنها انجام می دهد از یاد نمی برند. مثلا ممکن است شما یک خط تولید کارخانه خود را برای تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر کاربری دهید یا بخشی از درآمد خود را برای کمک به اقشار آسیب پذیر هزینه کنید. این کارها بهتر از هر تبلیغاتی در خاطر می مانند.
حضور خود در فضای آنلاین را ملموس کنید.
همانطور که گفتیم، افراد بسیار بیشتری در حال حاضر آنلاین هستند و همگی از بابت تعاملات فردی خود هم نگرانند. اما این به آن معنی نیست که دیگر دوست ندارند با کسب و کارهایی که زندگی روزمره شان را تحت تاثیر قرار می دادند در ارتباط نباشند. شاید حالا بهترین زمان برای راه اندازی نمایشگاه آنلاین محصولاتتان باشد.
حتما سئوی وب سایت خود را بهبود دهید.
برای اینکه مخاطبان بتوانند در فضای دیجیتال شما را پیدا کنند، لازم است به خوبی در موتورهای جستجو دیده شوید. برای این کار لازم است حتما اصول سئوی تکنیکال را رعایت کنید. در نظر داشته باشید که سئو را از هر زمانی که شروع کنید، می تواند برای کسب و کار شما فایده مند باشد. در کنار سئوی تکنیکال، استفاده از محتوای مناسب و تجربه کاربری کارامد، از اصولی است که به گیر کردن مخاطب به قلاب و تبدیل شدن آن به مشتری کمک می کند.
از روش های تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (ppc) استفاده کنید
بسته به نوع کسب و کارتان، شرایط همه گیری کرونا می تواند زمان مناسبی برای افزایش تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (PPC ) باشد. قبلا هم گفتیم که در این شرایط، افراد حضور بیشتر و موثرتری در اینترنت دارند و این به تبلیغات شما شانس بیشتری برای نمایش مقابل چشمان مخاطب را می دهد. مخصوصا شاید بد نباشد اگر به تبلیغات برروی پلتفرم های VOD نیز گوشه چشمی داشته باشید. البته که محصولات مرتبط با کار در شرایط قرنطینه، مواد غذایی و بهداشتی، فروشگاه ها و خرده فروشی ها و نرم افزارها و اپلیکیشن های مرتبط با ورزش و سلامتی، می توانند بیشترین بهره را از این شرایط ببرند.
پیشنهادها و پروموشن های خود را با شرایط و مشکلات موجود در جامعه وفق دهید.
از هر روشی برای تبلیغات استفاده می کنید، تلاش کنید نحوه تبلیغ شما دور از شرایط موجود نباشد. برای اینکه بتوانید محصول خود را بهتر به فروش برسانید، لازم است یک این همانی یا همذات پنداری بین محصول یا شرکت خود و شرایط موجود مشتری در ذهن وی بسازید. دقت کنید که شرکت هایی که همان تبلیغات قبل از کرونا را در دوران شیوع کرونا ادامه داده اند، خروجی های موفقی از کار خود نگرفته اند.
مطابق با نیازهای مشتری و به شیوه ای زیرکانه محصولات خود را بازتعریف کنید.
این بخش هم مثل بخش قبلی، تنها یک حرف برای گفتن دارد. خود را با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد وفق دهید!
ممکن است حتی در شرایط حاضر، مشتری به محصول یا خدمات شما نیاز نداشته باشد اما به خدمات یا محصولی نیاز داشته باشد که تولید یا ارائه آن توسط شما با اندکی تغییر در استراتژی ها و امکانات تولید مقدور است. با زیرکی به سمت محصول یا خدمت جدیدی که برای آن تقاضا وجود دارد کوچ کنید.
خود را در بالاترین سطح معیارهای بازاریابی خود نگه دارید.
حالا بیشتر از هر زمان دیگری لازم است که KPI های مربوط به کسب و کار خود را تحت نظر مداوم داشته باشید. داده ها را روزانه ببینید، ترندها را بررسی کنید و بر اساس نیاز، تغییراتی در استراتژی ها و روش های بازاریابی خود ایجاد کنید.
اگر مجبور به تعدیل کسب و کار شدید، برای آینده کاری کسب و کارتان برنامه بازاریابی مدون داشته باشید.
ممکن است شما به هردلیلی مجبور شوید کسب و کار خود را تعطیل یا تعدیل کنید. در فرصتی که پیش آمده، برای آینده کسب و کار پس از دوران کرونا برنامه ریزی کنید یا برنامه مدونی برای ورود دوباره به بازار طراحی کنید. این می تواند یک دریچه به موفقیتی جدید باشد

بیشتر بخوانید:   خدمات رایگان مخابرات برای تلفن های ثابت آشنا شوید ( دایورت تلفن,انتظار مکالمه )

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

اولین بنرساز آنلاین و رایگان ایرانی

یکی از نیازمندیهای هر وبمستری طراحی بنرهای گرافیکی زیبا برای تبلیغ سایت ، وبلاگ ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *