عاشورایی اندیشه کنیم و ارزشی رای دهیم

Rate this post

سرتاسر واقعه عاشورا درس های زندگی است و این دروس و سرفصل های آن توسط بزرگ مردی تبیین، ارائه واجراشده است که زندگی و جان خود را به پای درستی آنها قربانی کرده است . پس چه زیباست که از مفاهیم این دروس در شیوه وسبک زندگی خود استفاده کنیم و البته پیش شرط اساسی این بهره وری شناخت عاشوراست .

مثلا ً در شناخت ما آیا واقعه عاشورا نشاندهنده عظمت سعادت انسان است یا نشان دهنده عظمت شقاوت انسان؟

پرواضح است که دیدگاه اول است که می تواند راهگشا و الگوی زندگی باشد نه دومی .
اینک درسی از عاشورا که توسط بزرگ مردی والا و آسمانی( امام حسین (ع)) ارائه شده است را با تفسیری از متفکری اسلام شناس یعنی استادشهید مرتضی مطهری تحت عنوان ” تمام فاجعه کربلا برای این بودکه امام رای خود را نفروخت ” را با هم مرور می کنیم .
از قبل از مردن معاویه و همچنین بعد از مردن او، در دوره یزید ، چه در وقتی که امام در مدینه بود و چه در مکه و چه دربین راه و چه در کربلا ، آنها از امام فقط یک امتیاز می خواستند و اگر آن یک امتیاز را امام به آنها میداد نه تنها کاری به کارش نداشتند ، انعامها هم می کردند و امام هم همه آن تحمل رنجها را کرد و تن به شهادت خود وکسانش داد که همان یک امتیاز را ندهد.
آن یک امتیاز ، فروختن رای و عقیده بود. درآن زمان صندوق و انتخاباتی نبود، بیعت بود . بیعت آن روز رای دادن امروز بود. پس امام اگر یک رای غیروجدانی و غیر مشروع می داد، شهید نمی شد. شهید شد که رای و عقیده خود را نفروخته باشد.( حماسه حسینی جلد دوم صفحه ۴۶ )
دکتر محمدعلی حیدرنیا
متخصص پزشکی اجتماعی

بیشتر بخوانید:   The Blacklist , Nine Season

Check Also

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره تلفن: ۷۵ ۸۳۳ ۶۶۶ - ۰۲۱ کدپستی: ۱۳۷۱۷۹۸۸۶۸ www.MyLifePlus.ir

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *