آموزش کامل تحقیق کلمات کلیدی | راهنمایی برای موفقیت در سئو

5/5 - (2 امتیاز)
آموزش کامل تحقیق کلمات کلیدی | راهنمایی برای موفقیت در سئو

آموزش تحقیقات کلمات کلیدی یکی از درخواست های اصلی شما کاربران عزیز وبسایت مارکترها بود که تصمیم گرفتم نحوه یافتن بهترین عبارت کلیدی را در این مقاله برای شما به اشتراک بگذارم. با مطالعه این مقاله دیگر هیچ نیازی به آموزش دیگری برای انتخاب بهترین عبارت کلیدی نخواهید داشت، پس با من همراه شوید.

یکی از مهم ترین مراحل اصلی سئو سایت، تحقیقات کلمات کلیدی است. از نظر من مرحله انتخاب کلمات درست، ستون و پایه رشد کسب و کارهای ایترنتی است. تحقیقات درست کلمات کلیدی، می تواند مقدمه ای برای رفع نیاز و دغدغه اصلی او باشد و اگر با تولید محتوای قوی و مشکل گشا همراه باشد، قطعا می تواند روی سئو سایت شما نتایج فوق العاده ای به همراه بیاورد.

اما شما را بیش از این منتظر نمی گذارم و به سرعت بریم سراغ مراحل اصلی تحقیقات کلمات کلیدی که قرار است در این صفحه به طور جامع و کامل به آن اشاره کنیم.

مخاطب هدف برای انتخاب درست عبارت کلیدی

همیشه شروع هر کاری در دنیای مارکتینگ با مخاطب هدف آغاز می شود. اینکه دقیقاً ما باید برای چه کسی محتوا تولید کنیم؟ اینجا مسئله ای تحت عنوان ” پرسونای مشتری ” مطرح می شود که تشخیص درست پرسونا می تواند کسب و کار شما را متحول کند.

برای خود من که خیلی جالبه، تا حالا بارها شده که با صاحبان کسب و کارهای مختلفی صحبت کرده ام و در طول مکالمه ازشون خواستم که بگویند دقیقاً چه بخشی از بازار را هدف قرار داده اند؟ ویژگی شخصیتی مشتریان شما چطوره ؟ میزان درآمد ماهیانشون چی؟ معمولاً محتوای چه وبسایت ها و حتی پیج های اینستاگرامی را بررسی می کنند؟

جالب اینجاست که نزدیک ۹۰ درصد نمی دانند که حتی مشتریان خودشان کی هستند و چه ویژگی ها و رفتار مصرفی دارند؟

چرا باید پرسونا داشته باشیم؟

• بدانیم که مشتری فرضی ما کیست؟
• مشتری فرضی ما چه خصوصیّات رفتاری دارد؟
• علاقه به مصرف چه نوع محتوایی دارد؟
• بدانیم که چگونه محتوا را ارائه کنیم؟
• سبک زندگی، روحیّات و عقاید و… او برای نحوه ارتباط با مشتری چگونه است؟
• و…

 

داشتن پرسونا

 

پیشنهاد می کنم اگر هنوز مقاله ” طراحی پرسونای مشتری ” را بررسی نکرده اید، حتماً مطالعه کنید.

 

تهیه لیست کلمات کلیدی اصلی

بسیار خوب در این مرحله از آموزش تحقیق کلمات کلیدی به بخش بسیار مهم می رسیم. این مرحله یکی از پایه ای ترین مراحل و می توان گفت، ستون اصلی یافتن عبارات کلیدی هدفمنده که باید با دقت و صبوری انجام شود.

بگذارید داستان یکی از پروژه هایی که خودم در آن حضور داشتم و مسئولیّت مشاوره سئو آن را بر عهده داشتم برای شما تعریف کنم.

روز اول (بعد از ایجاد قرار داد بین بنده و کارفرما) زمانی را برای جلسه طوفان فکری تعیین کردیم. این جلسه مهم با حضور کارفرما، بنده و یکی دو نفر از اعضای اصلی شرکت برگزار شد.

در ابتدا من از کارفرما خواستم که کمی در مورد اهداف بیزینس و اینکه دقیقاً چه جامعه ای از مشتریان را هدف قرار داده، صحبت کند و در ابتدا مقداری در مورد خود بیزینس و کسب و کارشان توضیح داد که من بیشتر متوجه بشم دقیقاً قراره کشتی محتوای وبسایت این کسب و کار را به کدامین سو حرکت دهم. بعد از کارفرما خواستم تا با طوفان فکری خودمان را به جای مشتری بگذاریم و ببینیم برای رفع دغدغه ها و نیازهایمان در این زمینه چطور جست و جو می کنیم.

فرض کنید کسب و کاری که ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، در حوزه فروش انواع لوازم تزئینی منزل فعالیت می کنند. بسیار خوب اینجا باید دقیقاً فکر کنیم که عبارات اصلی بیزینس چیست. یعنی مشتریان اگر بخواهند به دنبال کسب و کار شما باشند، دقیقاً چه عبارات کلیدی را در گوگل جست و جو می کنند؟!

مثلاً برای یک کسب و کار فروش انواع لوازم تزئینی، عبارت های زیر جست و جو می شود.

• انواع لوازم تزئینی منزل
• خرید انواع وسایل تزئینی
• وسایل تزئینی آشپزخانه
• وسایل منزل لاکچری
• جدیدترین لوازم دکوری
• وسایل تزئینی چوبی
• وسایل تزئینی دست ساز
• و…

 

خوب یه سوال مهمی که اینجا مطرح میشه اینه که ما باید چند عبارت کلیدی اصلی آماده کنیم؟

در پاسخ باید بگویم که قرار نیست در مرحله اول صدها عبارت کلیدی داشته باشیم. در بسیاری از کسب و کارهای کوچک بین ۵ تا ۱۰ عبارت کلیدی اصلی کافیست و اگر تجارت شما و دسته بندی های مربوط به آن بیشتر باشد، می توانید حتی این تعداد را به ۲۰ تا ۲۵ عدد هم برسانید.

نکته مهم دیگری که در این مرحله از تحقیقات کلمات کلیدی باید به آن توجه شود، نیاز اصلی مشتریان شما برای رجوع به وبسایت شماست. سعی کنید برای انتخاب عبارت های اصلی، از پیشنهادهای داغ گوگل استفاده کنید، چون این عبارت کلیدی که خود گوگل در اختیار شما قرار می دهد، پر جست و جو ترین و داغ ترین کلماتی هستند که در گوگل و در حوزه کاری شما سرچ می شود. برای مثال می توانید تصویر زیر را در مورد این مثال ببینید:

گذری بر رقبا با عبارات کلیدی اصلی

بسیار خوب رسیدیم به یکی از مهم ترین مراحل تحقیقات عبارات کلیدی و اون هم بررسی وضعیت رقبا با عبارت کلیدی اصلی. هدف ما از اجرای این مرحله، شناخت دقیق تر رقباست. اینکه ما دقیقاً باید در این میدان با چه کسب و کارهایی مسابقه دهیم؟

می دانید که سئو یک مسابقه ای است که سوت پایان ندارد. یعنی زمانی که وارد این ماجرا می شوید دائماً باید در حال رصد و بررسی رقبا باشید و بتوانید کسب و کار خود را در میان رقبا متمایز کنید. در ادامه پارامترهای مهم تحلیل رقبا برای انتخاب یک عبارت کلیدی درست و مناسب را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا باید شروع کنیم و به کمک لیست عبارت های کلیدی اصلی که اماده کردیم، تک تک عبارت های کلیدی را در گوگل جست و جو کنیم و برای هر کدام پارامترهای زیر را بررسی کنیم:

تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل

اولین موردی که باید بررسی کنید، تعداد صفحات ایندکس شده با آن عبارت کلیدی خاص هست. هر اندازه تعداد این صفحات در گوگل بیشتر باشد، احتمال اینکه رقیب قدرتمندتری باشد بیشتر است.

بیشتر بخوانید:   تصویرسازی داده‌ها Data Visualization

مثلاً برای عبارت کلیدی ” وسایل تزئینی منزل ” به این صورت عمل می کنیم و با جست و جو عبارت allintitle: مطابق تصویر زیر می توانیم نتایجی را درگوگل پیدا کنیم که در عنوانش عبارت کلیدی مورد نظر ما قرار دارد.

میزان شباهت عبارت کلیدی با عنوان صفحه

در این مرحله باید دقت کنید که میزان شباهت عبارت کلیدی جست و جو شده تا چه اندازه با ۱۰ نتیجه نخست گوگل مطابقت دارد. هر اندازه که نتایج بیشتری، با عبارت کلیدی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد، به معنی سختی کار است و این نشان می دهد که کسب و کارهای بیشتری بر روی این عبارت کلیدی هدف گرفته اند. پیشنهاد می کنم برای این موضوع یک عدد ( از ۱ تا ۱۰ ) در نظر گرفته و مطابق با میزان شباهت عبارت کلیدی و همچنین استفاده از عبارت کلیدی در ابتدای عنوان در نتایج گوگل، این عدد را به عبارت مورد نظر اختصاصی دهید. برای مثال زیر نمره ۵ را اختصاصی می دهم.

به عنوان مثال برای عبارت کلیدی ” وسایل تزیینی منزل ” نتیجه زیر را می توان در نتایج گوگل دید:

بررسی موضوع کلی سایت با عبارت کلیدی

در این مرحله باید بررسی کنیم، صفحاتی که در نتایج گوگل نمایش داده می شود، مربوط به چه نوع صفحاتی است. به عنوان مثال زمانی که یک عبارت کلیدی را جست و جو می کنیم مثلا همان “خرید وسایل تزئینی منزل” و بیشتر نتایج صفحات نخست است، یعنی رقبای زیادی داریم چون کسب و کارهای بیشتری صفحه اصلی تجارت خودشان را برای این عبارت کلیدی تنظیم کرده اند.

مثلاً می توانید حالت های مختلف زیر را برای نتایج ۱ تا ۱۰ گوگل در نظر گرفته و به هر کدام نمره ای اختصاص دهید. (از ۱ تا ۱۰):
– اگر نتیجه صفحه اصلی باشد (نمره ۱۰)
– اگر صفحه دسته بندی باشد (نمره ۵)
– اگر صفحه مربوط به یک مقاله باشد (نمره ۲)

منظور من از این کار، این است که بدانیم تا چه اندازه نتایجی که در گوگل روی آن عبارت کلیدی مشاهده می شود، مربوط به کسب و کارهای است که مستقیماً در حوزه کاری ما فعالیت می کنند.

بررسی میزان رفع نیاز محتوا برای کاربر

این مرحله از تحقیق عبارت کلیدی هم بسیار مهم است. در این مرحله دقیقاً می خواهیم بررسی کنیم که آیا محتوایی که بعد از جست و جوی آن عبارت کلیدی در نتایج گوگل دیده می شود آیا می تواند واقعاً پاسخگوی نیاز کاربر باشد یا نه !

اینجا چون خودتان صاحب کسب و کار خودتان هستید و خیلی بهتر از رفتار مشتریان بالقوه خبر دارید، می توانید دقیق بررسی کنید که آیا تک تک نتایج تا چه اندازه نیاز کاربر را مطابق با عبارت کلیدی سرچ شده برطرف می کند و یک امتیاز از یک تا ده به هر کدام اختصاصی دهید.

مثلا من (به عنوان یک مشتری لوازم دکوری چوبی) عبارت کلیدی “انواع لوازم دکوری چوبی” را در گوگل سرچ می کنم. خوب انتظار دارم که حداقل ۱۰ مدل مختلف از لوازم دکوری چوبی را ببینم. پس اینجا باید بررسی کنید که در نتایج صفحه اول تا چه اندازه این نیاز برطرف می گردد.

بررسی رابط کاربری و راحتی گردش در سایت

در مرحله آخر از بررسی رقبا با کمک عبارت کلیدی اصلی، باید بررسی کنیم که ما به عنوان مخاطب این وبسایت تا چه اندازه می توانیم به راحتی در صفحات سایت گردش کنیم. ظاهر سایت چطوره؟ آیا دوست داریم زمان بیشتری را در این وبسایت بگذرانیم؟ رنگ و لعاب وبسایت چگونه است؟ سرعت سایت خوبه یا زمان زیادی را باید صبر کنم و حوصله ام سر می رود؟

سعی کنید تک تک نتایج را از این دید بررسی کنید و در نهایت یک عدد یک تا ده برای هر کدام از نتایج اختصاص دهید. در نهایت همه اعداد را با هم جمع زده و سعی کنید آن‌ها را برای هر کلمه به صورت جداگانه یادداشت کنید. هر کلمه ای که امتیاز بالاتری داشته باشد می تواند گزینه سخت تری برای دریافت رتبه در گوگل باشد.

مفهوم جنس کلمات کلیدی

خوب امیدوارم که تا به اینجای کار خسته نشده باشید. خواهش می کنم در این مرحله خیلی بیشتر از قبل هوش و حواس خود را جمع کنید چون این مرحله از یافتن عبارت کلیدی مناسب بسیار مهم است.

می خواهم شما را با یک مسئله بسیار مهم (جنس عبارت کلیدی) آشنا کنم. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید اجازه دهید مسئله را با بیان یک مثال مطرح کنم.
تعریف من از جنس عبارت کلیدی این است که باید بدانیم که نیّت جست و جوی شخص از سرچ این کلمه در گوگل دقیقاً چیه ؟! مثلاً اگر کسی عبارت “انواع مدل مو” را جست و جو می کنم، قطعاً انتظار دارد یک صفحه با تصاویر بیشتر و متن کمتر را مشاهده کند. یا اگر کسی عبارت ” انواع کابینت MDF ” را در گوگل جست و جو می کند، قطعاً به دنبال یک صفحه دسته بندی شده است که انواع مدل های کابین MDF را در رنگ های مختلف به نمایش گذارد.

بنابراین همیشه به این نکته فکر کنید که قرار است صفحه مربوط به این عبارت کلیدی چطور طراحی شود و داخل آن چه نوع محتوایی قرار داده شود. از انواع صفحات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– صفحه دسته بندی (نمایش انواع مختلف دسته بندی شده)
– صفحه وبلاگ (یک مقاله جامع در مورد ان عبارت کلیدی)
– صفحه محصول (انتخاب عبارت کلیدی برای یک صفحه محصول)
– صفحه فرود
– و…

 

 

راهنمای انتخاب بهترین عبارت کلیدی

در این مرحله می خواهم ابزارها و روش هایی را به شما معرفی کنم که خیلی راحت تر بتوانید عبارت های کلیدی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. ابزارهای بسیاری برای انتخاب عبارت کلیدی مناسب داریم که در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

آنالیز کلمات کلیدی با کمک پیشنهاد‌های مشابه گوگل

برای تکمیل لیست عباراتی که شامل کلمات مورد هدف شما است، به امکان “کلمات مرتبط” گوگل مراجعه کنید. با وارد نمودن هر عبارت در باکس جست‌وجوی گوگل، پس از نمایش نتایجِ حاصل شده، تعدادی کلمات مرتبط با آن عبارتی که در گوگل جست‌وجو کرده‌اید، در پایین صفحه، قابل مشاهده است.
این‌ها در واقع همان عباراتی هستند که کاربران، در گوگل جست‌وجو می‌کنند و شباهت زیادی با عبارت مورد نظر شما دارند.

بیشتر بخوانید:   Windows 10 Update Switch نرم افزار غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰

تهیه یک ترکیب خوب از Head Termها و Long Tailها

بسیار خوب ابتدا اجازه بدهید تا مفهوم کلمات کلیدی Head و Long را خدمت شما بگویم.

به عباراتی که عموماً از یک یا دو کلمه تشکیل شده، Head Termها گفته می‌شود که معمولاً اینگونه واژه‌ها، بسیار کلّی و عمومی هستند و بیشتر توسّط کاربرانِ اینترنتی جست‌وجو می‌شوند.

در مقابل، عبارات Long Tail را داریم که به عبارات کلیدیِ “دم دراز” شهرت دارند و در واقع از ۳ کلمه یا بیشتر تشکیل شده‌اند. این گونه عبارات، سرچ کم‌تری دارند اما بسیار هدفمندتر و دقیق‌تر از کلمات Head هستند.

مثلا عبارت “خرید کفش” یک عبارت Head محسوب می‌شود چرا که بسیار کلی است. اما عبارت “خرید کفشِ ورزشی برای پیاده روی” یک عبارت دم دراز است که اگر

صفحاتِ وبسایتِ فروشگاهی شما، روی چنین عباراتی سئو شود، قطعا مشتریان مورد هدف بیشتری خواهید داشت. (به احتمال بیشتری خرید اتفاق می‌افتد)

بنابراین، سعی کنید که ترکیبی از هر دو، یعنی هم عبارات کوتاه و هم عبارات دم دراز را تهیّه کنید و در فرآیند بهینه سازی خود قرار دهید.

استفاده از ابزار گوگل (Google Adwords Keywords Planner)

همانطوری که خدمت شما عرض کردم، ابزارها و سرویس‌های گوناگونی برای بررسی و یافتن بهترین کلمات کلیدی وجود دارد که ابزار Google Keyword Planner یکی از بهترین آن‌هاست که گوگل ارائه کرده است.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید متوسّط تعداد جست‌وجوی کاربران در مورد لیست کلمات کلیدی خود را یافته و از طریق آن به مرتب‌سازی کلمات کلیدی خود بپردازید.

البته مدت‌هاست که این ابزار، بازه‌ای از میزان جست‌وجو در ماه را نمایش می‌دهد و در گذشته دقیقاً تعداد جست‌وجو را مشخص می‌کرد، اما هنوز هم یکی از بهترین ابزارها برای تشخیص رقابت و میزان جست‌وجوی کلمات کلیدی محسوب می‌شود.

در پایان شما باید، کلمات خود را از پرجست‌وجوترین و رقابت کمتر مرتب‌سازی کرده و در نهایت یک لیست آماده برای طرّاحی استراتژی محتوایی خود، تهیه کنید.
ممنون که این مقاله را هم با بنده همراه بودید امیدوارم براتون مفید بوده باشه و بتوانیم با رعایت مراحل فوق، یافتن بهترین کلمات کلیدی مناسبی برای تعیین استراتژی محتوایی کسب‌وکار آنلاین خود داشته‌باشید.

استفاده از ابزار KWfinder

این ابزار در واقع یکی از بهترین ابزارهاییست که تا به حال برای تحقیق کلمات کلیدی پیدا کرده‌ام و ویژگی دیگر آن هماهنگی بسیار خوبش با زبان فارسی است. البتّه با کمک این ابزار و با هر حساب، فقط توانایی جست و جوی ۵ عبارت در روز به صورت رایگان وجود دارد که حساب‌های غیر رایگان به کمک کارت‌های مجازی قابل خریداری است.
این ابزار علاوه بر اینکه میزان جست‌وجوی ماهانه را به ما نشان می‌دهد، میزان سختی عبارت را هم تحت قالب یک عدد (از صفر تا ۱۰۰) نشان می‌دهد که این عدد هر چه به ۱۰۰ نزدیک‌تر می‌شود، نشان دهنده سخت‌تر بودن سئوی این عبارت برای رسیدن به صفحات نخست گوگل می‌باشد.
بهترین استراتژی برای شروع سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت، انتخاب عبارات با جست‌وجوی بیشتر و رقابت کم‌تر است. در این صورت به مراتب برای ارتقاع رتبه‌ی صفحات وب‌سایتمان مطابق با عبارات کلیدیِ‌ انتخاب شده، انرژی به مراتب کم‌تری باید صرف کرد.

پیشنهادم اینه که مقاله ” افزایش رتبه سایت در گوگل ” رو از دست ندهید.


استفاده از ابزار KeywordTool

یکی دیگر از ابزارهای استخراج کلمات کلیدی استفاده از وب‌سایت Keywordtool.io هست. یکی از ویژگی های بسیار خوب این وب‌سایت، کمک به انتخاب کلمات کلیدی توسط جست‌وجوی یک عبارت در باکس سرچ است.
زمانی که شما یک عبارت را در نوار جست و جوی این وب‌سایت وارد نمایید، به صورت خودکار شروع به یافتن کلمات کلیدی پرجست و جو خواهد کرد و سپس لیستی از این عبارات را برای شما نمایش خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های این ابزار، انتخاب زبان مورد نظر است، مثلا فرض کنید که می‌خواهیم بدانیم که مردم در کشور عراق مشابه کلمه “السوق” چه عبارات دیگری را جست و جو خواهد کرد کافیست زبان را روی عربی و کشور عراق تنظیم کنیم.

توجّه به عبارات LSI در یافتن بهترین کلمات کلیدی (مترادف و ارتباط معنایی)

گوگل الگوریتمی دارد تحت عنوان “مرغ مگس‌خوار” که وظیفه اصلی این الگوریتم، بهینه‌سازی جست‌وجوها مطابق با مفهوم عبارات است اجازه بدهید که کار این الگوریتم را با یک مثال بیان کنم.
در سئوی سال‌های گذشته، وبمستران معولاً یک عبارت خاص را چندین و چند بار در صفحه به کار می‌‌بردند و با این کار سعی داشتند تا روی کلمه مورد نظر در صفحات نخست قرار بگیرند، بعد از ظهور الگوریتم مرغ مگس‌خوار، رفته رفته گوگل از صاحبان وب‌سایت‌ها نشان داد که باید از عبارات مترادف و هم‌معنی در مقالات و محتوای خود استفاده کنند.

پیشنهاد می کنم ویدیو ” نحوه تحقیق کلمات کلیدی با کمک ابزار KWfinder ” را از دست ندهید.

 

نحوه انتخاب کلمات کلیدی

به طور مثال اگر موضوع یک مقاله “پرفروش‌ترین اتومبیل‌های سال ۲۰۱۹” باشد، در این مقاله علاوه بر عبارت “اتومبیل” باید از عباراتی چون “ماشین”، “خودرو” و سایر عبارات نزدیک به آن استفاده شود تا دایره گسترده‌ای از کلماتِ مترادف، با عبارت مورد نظر ما در محتوا استفاده شود و این چیزی است که در سال‌های اخیر، بسیار به آن توجّه شده است. گوگل با این کار سبب می‌شود تا زمانی که افراد با دیدگا‌ه‌های‌های مختلف در مورد یک عبارت جست‌وجو می‌کنند، خیلی زودتر و دقیق‌تر به رفع مشکل و نیازشان کمک کند و این چیزی است که گوگل همیشه برایش تلاش می‌کند.

تحقیقات گسترده کلمات کلیدی

بسیار خوب تا به اینجای کار متوجه شدیم که پرسونای مشتری ما کیست و در جلسه ای که با کارفرما و تیم هیئت مدیره داشتیم به این نتیجه رسیدیم که عبارات کلیدی اصلی تجارت ما چیست و چطور می توانیم از این کلمات برای پایه و اساس بازاریابی محتوایی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:   Single line if statement with 2 actions

اما در این مرحله می خواهیم به کمک ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی که تا اینجا با هم آشنا شدیم، ببینیم که چطور می توانیم تعداد بیشتری از عبارات کلیدی را استخراج کنیم و آن ها را بر اساس اولویت مرتبسازی کنیم.

ما الان یک لیست حداقل ۵ تا ۲۵ تایی از اصلی ترین عبارات کلیدی داریم که باید از این ها به عنوان پایه و اساس تحقیقان عبارت های کلیدی در مسیر استراتژی محتوایی وبسایت خود استفاده کنیم.

بسیار خوب کاری باید انجام دهیم این است که تک تک این عبارات را در ابزارهای فوق (مثل خود گوگل، keywordplanner) و … وارد کنیم و سعی کنیم با بررسی تعداد سرچ ماهانه عبارت های کلیدی را انتخاب کنیم و در یک فایل اکسل وارد کنیم و البته عبارت ریشه آن را (همان عبارت کلیدی اصلی) را در ستون کناری وارد کنیم که بدانیم این کلمات کلیدی دقیقاً مربوط به چه عبارت کلیدی اصلی می شود. دقیقاً مانند تصویر زیر:

اگه به تصویر فوق دقت کنید، ما در فایل اکسل خود ۵ ستون داریم که ملاحظه می کنید.

ستون اول که میشه عبارت کلیدی اصلیمون که قراره اون رو در گوگل و سایز ابزارهای دیجیتال درج کنیم و ببینیم که چه عبارت های کلیدی دیگری حدود این کلمه استخراج می شود که آن ها را باید در ستون دوم بنویسیم.
در ستون سوم هم باید جنس عبارت کلیدی را وارد کنیم و مشخص کنیم که این عبارت کلیدی دقیقا مربوط به چه نوع از صفحات وبسایت ما می شود. در ستون چهارم باید تعداد حدودی سرچ ماهانه را وارد کنیم که البته می توانید برای این کار از نسخه پولی keywordplanner کمک بگیرید. (البته خیلی درگیر این عدد نشوید و سعی کنید بیشتر روی سختی کلمه و صفحاتی که در اون کلمه رتبه مناسبی دارند متمرکز شوید.)
عدد سختی را هم که قبلا در ابتدای همین مقاله بررسی کردیم که باید به چه صورتی استخراج کنیم. البته لازم نیست که برای هر کلمه وقت و زمان زیادی بگذارید و گاهی اوقات با نگاه چشمی به نتایج داخل گوگل می توان این عدد سختی را سریع تر به دست آورد.

یک توصیه مهم اینکه به هیچ عنوان به عدد سختی Kwfinder اکتفا نکنید چون دقیق نیست.

دقت کنید که ممکن است ما برای هر عبارت کلیدی اصلی حتی چند صد عبارت کلیدی استخراج کنیم که بنا به میزان رقبا، بودجه بندی شما و ظرفیت کسب و کار شما، تعداد کلمات استخراج شده می تواند متفاوت باشد.
در نهایت باید یک فایل اکسل شبیه عکس فوق داشته باشیم که ردیف ها آن می تواند تا چند صد ردیف هم برسد.

مرتب سازی صفحات بر اساس عبارات کلیدی

بسیار خوب حال که متوجه شدیم که چطور باید تحقیقات کلمات کلیدی کسب و کار خودمان را تکمیل کنیم، به مرحله ای می رسیم که باید شروع کنیم به مرتب سازی و جدا سازی عبارات کلیدی که البته هر عبارت کلیدی هم به یک صفحه متصل می شود که هر صفحه هم یک جنس به خصوصی دارد و باید با توجه به اهداف ما و رفتار کاربران چینش شود.
بهتر است که جدول تحقیقات کلمات کلیدی خودمان را بر اساس سختی کمتر مربتسازی کنیم و از بالا شروع به انتخاب عبارت هایی کنیم که برای ما اهمیت بیشتری دارد و اولویت آن ها بالاتر است.
حال باید شروع کنیم بر اساس عبارت کلیدی انتخاب شده، صفحه مورد نظر را طراحی کنیم و المان های لازم را در آن قرار دهیم. در این مرحله، چیدمان صفحه، نوع محتوایی که در آن قرار می دهیم، عبارت کلیدی انتخاب شده، رابط کاربری صفحه، تاثیر بسیار بالایی در نتیجه گرفتن ما دارد. در پایان این مرحله باید بدانیم که چه صفحه ای، با چه محتوایی و تارگت شده برای چه عبارت کلیدی هدفمندی باید ایجاد کنیم.

رصد محتوای رقبا برای بهبود محتوا

همیشه و همیشه سعی کنید که یک چشمتان به محتوای وبسایت خودتان و یک چشم دیگر به محتوای رقبای شما در نتایج گوگل باشد، دقت کنید که کیفیت محتوای تولید شده در نتایج نخست گوگل روی یک عبارت کلیدی خاص بسیار اهمیت دارد و اینکه آن محتوا تا چه اندازه می تواند نیاز مخاطب را برطرف کند و تا چه اندازه کامل است.
همیشه باید به فکر ایجاد تمایز و یا تکمیل محتوای رقیب خود باشید و اگر نه دلیلی وجود ندارد که گوگل شما را به عنوان رتبه بهتر در آن عبارت کلیدی خاص انتخاب کرده و در نتایج نخست خود نمایش دهد.

تغییر کلمات کلیدی صفحه و تاثیر آن بر سئو

یک سوال بسیار مهمی که مطرح می شود این است: اگر ما عبارت کلیدی یک صفحه را تغییر دهیم، آیا باعث از دست رفتن رتبه قبلی ما می شود؟ اگر بخواهم خیلی کلی جواب دهم، باید بگویم بله، اما بستگی دارد به شرایط تغییر عبارت کلیدی.

اگر عبارت کلیدی جدید، فاصله کمی از نظر مفهوم و معنا با عبارت کلیدی قبلی داشته باشد و به نوعی بدنه محتوا خیلی تغییرات اساسی نداشته باشد، شاید خیلی تاثیر چندانی در افت رتبه پیدا نشود حتی اگر محتوا از نظر کیفیت بهتر شود، به روز رسانی و افزودن محتوا اتفاق بیافتد، روی کامنت گذاری صفحات کار شود، حتی شاید رتبه بهتری هم کسب گردد.

مثلا فرض کنید که عبارت کلی قبلی ما “بازسازی دکوراسیون منزل” است و عبارت کلیدی جدید “نوسازی دکوراسیون خانه” باشد. درست است که از نظر ظاهر جست و جو این دو عبارت کلیدی با هم متفاوت است اما مفهوم یکسانی دارند و معمولاً کسی که این دو عبارت را در گوگل جست و جو می کند، به دنبال یک چیز است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردم که به طور جامع و کامل روش تحقیق کلمه کلیدی را به شما آموزش دهم و با هم دیدیم که از نقطه شروع تا زمان آماده سازی استراتژی محتوایی، باید چه گام هایی را برداریم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. منتظر نظرات شما هستم که در پایین همین صفحه درج کنید و بنده هستم تا به سوالات و مشکلات شما در زمینه تحقیقات کلمات کلیدی پاسخ دهم.

منبع: https://www.marketerha.com/keyword-research-guide-for-beginners

Check Also

سومین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم پنجشنبه 03/08/1397 ساعت 10 الی 11 What is Autism? مدرس : دکتر فاطمه خاندانی، دکترای تخصصی روانشناسی، موسس و مدیرعامل موسسه خیریه مهرگسترپرهام تهران شماره ثبت 44662 با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران – آشنایی با اختلال طیف اُتیسم – علت اختلال طیف اُتیسم – علائم و نشانگان اختلال طیف اُتیسم – بهترین زمان تشخیص اختلال طیف اُتیسم – مداخلات تاثیرگذار ، مدیریت و درمان برای شرکت در دوره های رایگان آشنایی با اُتیسم با شماره 86026252 تماس بگیرید محل برگزاری : تهران ، یافت آباد، بلوار معلم، میدان معلم، خیابان تختی، مجتمع خدمات بهزیستی شهید ذوالفقاری ، ساختمان موسسه خیریه مهرگستر پرهام تهران، فعال حوزه اُتیسم http://MGPTC.com

سومین جلسه کارگاه آشنایی با اختلال طیف اتیسم

سومین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم پنجشنبه ۰۳/۰۸/۱۳۹۷ ساعت ۱۰ الی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *