آموزش بهینه سازی و افزایش سرعت سایت های وردپرس‎

Rate this post

در این آموزش با نحوه ی بهینه سازی و افزایش سرعت سایت های وردپرسی‎ آشنا خواهیم شد.

همزمان با توسعه و گسترش سایت های رو به رشد میبایست جهت افزایش سرعت و بهینه سازی و کاهش مصرف آن ها نیز قدم هایی برداشت، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در امر سئو و بهینه سازی سرعت بالای سایت در تمام مرورگر ها می باشد، وردپرس در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه ی کاربردی برای مدیریت وبلاگ ها و محتوای اینترنتی می باشد.

در این آموزش سعی میکنیم روش هایی را در خصوص بهینه سازی وردپرس و کاهش مصرف این اسکریپت PHP از CPU هاست ارائه دهیم.

آموزش افزایش سرعت سایت های وردپرسی‎ :

بروز رسانی وردپرس

ابتدا یک فول بکاپ از سایت خود تهیه کنید که در این مورد اگر آشنایی لازم را ندارید می توانید آموزش نحوه ی بکاپ گیری از هاست را جستجو و مطالعه نمایید. پس از تهیه  بکاپ ، وردپرس خود را به آخرین نسخه ی منتشر شده بروز رسانی کنید. آخرین نسخه ی بروز شده دارای کد های بهینه بوده و مصرف سایت شما از CPU را بسیار کاهش می دهد.

ساختار پیوند های یکتای وردپرس
ساختار پیوند های یکتا ، نباید با Category , tag , author و یا فیلد postname شروع شود. بدین منظور می توانید بجای استفاده از موارد فوق از/%year%/%postname%/ یا /%post_id%/%postname%/ استفاده کنید .
همچنین درمورد انتقال ۳۰۱ صفحات نگران نباشید، در وردپرس به صورت خودکار پس از تغییر پیوند های یکتا لینک ها بروز رسانی می شوند و مشکلی ایجاد نمی گردد.

بیشتر بخوانید:   نمایش یک پیغام سوالی MessageBox به کاربر ASP.Net برای حذف

استفاده از پلاگین های کش
پلاگین های WP Super Cache یا W3 Total Cache را نصب کنید، این دو پلاگین معروف در کش کردن اطلاعات و بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی بسیار موثر می باشند. برای نصب این پلاگین ها می توانید در داشبورد وردپرس ، وارد قسمت افزونه ها شده و جهت نصب افزونه های مذکور پس از جستجو آن ها را نصب و فعال نمایید
WP Super Cache
W3 Total Cache

WordPress وردپرس

انتخاب پوسته های بهینه شده
بیشتر پوسته ها و قالب های وردپرس که با کد های بهینه شده نیستند، استفاده ی بیش از اندازه از CPU را تشدید می کنند. بدین منظور:
اطمینان حاصل کنید که با لود صفحه ی سایتتان هیچ خطایی Error Logs تولید نمی شود (در سی پنل در پوشه ی Logs)
همچنین اگر از Dynamic image resize استفاده می کنید ، بهتر است آن را غیر فعال کنید
اگر پوسته یا قالب شما دارای خطا بوده و بیش از حد دچار مشکل می باشد حتما با توسعه دهنده ی آن در تماس باشید و یا یک قالب دیگر برای سایت خود انتخاب کنید.

غیر فعال کردن پلاگین های پرمصرف
پلاگین هایی که استفاده از CPU را تشدید می دهند را می بایست غیر فعال نمایید. همچنین پلاگین هایی که به آن ها نیازی ندارید و یا ضروری نمی باشند را نیز بهتر است غیر فعال کنید
پلاگین «پست های مرتبط» مانند : WordPress Related Post یا YARPP که می توانند موجب ایجاد بار بالای قابل توجهی در اکثر مواقع در سایت گردند.
WPRobot3 و دیگر پلاگین های ارسال پست خودکار ، که می توانند مشکلات بار بالای لود سایت را تشدید دهند و باید برای برطرف کردن این مشکلات این پلاگین ها کاملا غیر فعال شوند
Statpress و سایر پلاگین های آمار گیر وردپرس نیز بهتر است غیر فعال گردند. این موارد نیز می توانند مصرف CPU را بالا ببرند.
پیشنهاد می کنیم از Google Analytics بجای Statistics استفاده کنید.
تمامی پلاگین های بلا استفاده ی خود را در اولین فرصت غیر فعال کنید زیرا باعث افت سرعت و همچنین ایجاد راه های نفوذ بیشتر برای هک سایت شما می شوند و هیچ سودمندی ندارند.

بیشتر بخوانید:   فعال سازی مدیریت پیوندها و لینک ها در wordpress وردپرس ورژن 3.5 و بالاتر

مدیریت اسپمر ها
روبات های اسپمر را نیز باید مدیریت کنید. بازدید کنندگان غیر انسانی/ ارسال کنندگان اوتوماتیک پست ها (بجز Web Spider ها) را باید مسدود کنید.
برای رفع سریع این مشکل می توانید از یک Captcha مثل SI Captcha برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم و تحت حمله قرار گرفتن سایت توسط اسپمر ها استفاده نمود.

نرخ بازدید Web Crawlers
نرخ بازدید خزندگان وب را برای سایت خود باید کاهش دهید، مخصوصا اگر تعداد زیادی وبلاگ راه اندازی کرده اید.
نرخ بالای Crawl می تواند لود سرور سایت شما را به شدت بالا ببرد زیرا روبات های زیادی به صورت همزمان برای index صفحات وبلاگ های شما در تلاش هستند و این می تواند مشکل ساز شود.

با انجام موارد گفته شده به صورت ۱۰۰% مشکل مصرف بالای وردپرس رفع نخواهد شد ولی می توانید تا حدی در رفع مشکل مصرف بالای سایت خود از منابع سرور کمک کنید .
منبع : اینترنت

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

اولین بنرساز آنلاین و رایگان ایرانی

یکی از نیازمندیهای هر وبمستری طراحی بنرهای گرافیکی زیبا برای تبلیغ سایت ، وبلاگ ، …

One comment

  1. به شدت مطلب خوبی نوشتید. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *