جالب‌ترین مراکز خیریه دنیا کدامند؟

Rate this post

موسسه خیریه charity

به هر کجای دنیا نگاه کنیم، نیازمندانی هستند که انتظار کمک از سوی همنوعان خود دارند. مردم سراسر دنیا هم از روش‌های متفاوت و گاه خلاقانه به نیازمندان کمک می‌کنند. برخی از آنها فقط به انسان‌ها توجه نشان می‌دهند و برخی هم نگاهی به طبیعت و موجودات آن دارند و در حفظ آنها می‌کوشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم ، موسسه‌های خیریه‌‌ای در دنیا وجود دارد که به وسیله افراد خلاق و خوش‌فکر هدایت می‌شوند. آنها روش‌های جالبی برای کمک به همنوعان خود برگزیده‌ و البته برخی از آنها نیز به حیوانات توجه کرده‌اند.

دستیار میمون

تاکنون بیشتر مراکز برای کمک به افراد ناتوان سگ‌ها را آموزش می‌دادند. اما اخیرا موسسه‌ای به پرورش و آموزش میمون پرداخته و آن حیوانات باهوش و دوست‌داشتنی را به کمک افراد ناتوان و در عین حال نیازمند فرستاده است.

در این موسسه خیریه میمون‌ها یاد می‌گیرند چگونه برخی کارهای روزمره مورد نیاز افراد ناتوان را انجام دهند.

بودجه‌ای برای زنبورها

افرادی که به عسل و گونه‌های مختلف زنبور عسل علاقه‌مندند، به کمک این موسسه خیریه می‌روند. در واقع این موسسه با اختصاص بودجه‌ای به کمک این زنبورها رفته و در حفظ آنها و همچنین گل و گیاه اطراف محل زندگی آنها موثر است.

دامداران نیکوکار

موسسه‌ای که البته بین‌المللی هم هست، به دامداران نیکوکار کمک می‌کند با اهدای حیوانات اهلی خود به فردی نیازمند، او را از مشکلات برهاند. مثلا نیازمندان می‌توانند از شیر گاو یا پشم گوسفند استفاده کرده یا حتی بتوانند در زمینه دامداری، مقدمات یک کسب و کار را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:   چهارمین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم

خنداندن کودکان بیمار

برخی موسسه‌های خیریه فقط اسباب بازی و بازی‌های ویدئویی می‌پذیرند. آنها این اسباب بازی‌ها را برای کودکان بیمار که بیشتر وقت‌شان در بیمارستان می‌گذرد، می‌خواهند. با این کار قصد دارند تا اندازه‌ای از درد و رنج کودکان کاسته و زندگی‌شان را شادتر کنند.

بازی خانوادگی

این موسسه خیریه از کسی پول و هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اما داوطلبانی برای اداره مسابقه‌های ورزشی لازم دارد. در واقع برای کودکان خانواده‌های کم‌توجه فرصتی فراهم می‌کند تا همراه خانواده خود در مسابقه‌ای ورزشی شرکت کنند.

مدیر این موسسه معتقد است کودکان بسیاری در جامعه وجود دارند که واقعا از لذت دورهمی‌های خانوادگی محرومند و او سعی دارد حداقل فرصتی برای خانواده‌ها و کودکانشان فراهم کند تا در کنار یکدیگر شاد باشند.

یک معامله عادلانه

موسسه‌های خیریه‌ای وجود دارند که بازی‌های رایانه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهند. شما با پرداخت هر مقدار پولی که دوست دارید، می‌توانید آن بازی‌ها را خریداری کنید. هرچه بیشتر پول بپردازید، مبلغ بیشتری به بودجه خیریه برای کمک به نیازمندان افزوده‌اید.

خیریه کلاه‌گیس

این موسسه برای کودکان مبتلا به سرطان که بر اثر شیمی‌درمانی موهای خود را از دست داده‌اند، کلاه‌گیس می‌سازد و از آنجایی که کلاه‌گیس‌ها را از موی طبیعی انسان درست می‌کند، به جای پول از نیکوکاران، مو طلب می‌کند. درواقع هر کس که موهای بلند در حد ۲۵ سانتی‌متر داشته باشد می‌تواند آن را به این خیریه اهدا کند.

خیریه پتوها

تنها کاری که این موسسه خیریه انجام می‌دهد، فراهم کردن پتوهای گرم و نرم برای کودکان نیازمند است. نیکوکاران می‌توانند برای خریداری پتو پول پرداخت کنند یا خودشان پتوهای مورد نیاز را خریداری کرده و به موسسه اهدا کنند.

بیشتر بخوانید:   دعوتنامه نمایشگاه هفته بهزیستی ۲۸ تیر الی ۱ مرداد ۱۳۹۷ تهران - برج میلاد سالن B غرفه ۹۰ موسسه خیریه مهر گستر پرهام تهران

موسسه هنر و خلاقیت

این موسسه خیریه مناسب کسانی است که هنر بافتنی یا هر نوع کار دست دیگر را بخوبی بلد هستند. آنها با بافتن یا دوختن لباس‌های مناسب می‌توانند به فقرا کمک کنند.

۵۰۰ ساعت کار برای خانه‌دار شدن

موسسه خیریه‌ای با کمک داوطلبان محلی به ساختن خانه‌های بسیار ساده مسکونی برای افراد بی‌خانمان پرداخته است. اما ابتکار جالبی که این موسسه به خرج داده، این است که خانه‌ها کاملا رایگان در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار نمی‌گیرند. آنها در قبال دریافت این خانه باید حداقل ۵۰۰ ساعت در ساخت خانه‌های مسکونی دیگر نیازمندان، کار کند. این موسسه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار خانه برای افراد نیازمند تهیه کرده است.

اجاق‌گاز

موسسه خیریه‌ای فقط در زمینه اجاق‌گاز فعالیت می‌کند. این موسسه با کمک افراد نیکوکار، اجاق‌گاز خریداری کرده و به کسانی که توانایی خرید اجاق گاز ندارند، کمک می‌کند. این اجاق‌ها می‌توانند در پختن غذا و گرم کردن خانه‌ها و جوشاندن آب شرب فقرا کمک کند.

کمک به موجودات کوچک آزمایشگاهی

موجودات کوچک آزمایشگاهی مانند خوکچه هندی که در آزمایش‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گاهی اوقات بدون توجه رها می‌شوند. یک موسسه خیریه از این موجودات کوچک حمایت کرده و آنها را به کسانی که مایل به نگهداری هستند، می‌سپارد. البته پیش از آن، آموزش‌های لازم برای نگهداری صحیح از خوکچه‌های هندی به آنها داده می‌شود.

Check Also

اُتیسم چیست؟ اولین جلسه بمناسبت روز جهانی کودک سه شنبه 17/07/1397 ساعت 14 الی 15 کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم What is Autism? مدرس : دکتر فاطمه خاندانی، دکترای تخصصی روانشناسی، موسس و مدیرعامل موسسه خیریه مهرگسترپرهام تهران شماره ثبت 44662 با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران – آشنایی با اختلال طیف اُتیسم – علت اختلال طیف اُتیسم – علائم و نشانگان اختلال طیف اُتیسم – بهترین زمان تشخیص اختلال طیف اُتیسم – مداخلات تاثیرگذار ، مدیریت و درمان برای شرکت در دوره های رایگان آشنایی با اُتیسم با شماره 86026252 تماس بگیرید

اولین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم

اُتیسم چیست؟ اولین جلسه بمناسبت روز جهانی کودک سه شنبه ۱۷/۰۷/۱۳۹۷ ساعت ۱۴ الی ۱۵ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *