طرز تهیه و آموزش حلوای سیاه (حلوای سیاه اردبیل)

3.5/5 - (4 امتیاز)

طرز تهیه و آموزش حلوای سیاه

طرز تهیه : برای تهیه شیره حلوا باید شکر ، آب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا ۵ دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را ۲ بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

آرد را انقدر تفت دهید تا رنگ ارد کرم شود. بسیار مراقب باشید ارد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب ارد را هم بزنید ) ؛ پس از انکه رنگ ارد کرم شد روغن داغ را به ارد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود و رنگ آرد طلایی شود.

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط اب و شکر که از قبل اماده کرده اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد. سپس حلوا را داغ درون ظرف بریزید و با پسته ، پودر نارگیل و … تزئین کنید.

نکته ها : بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ؛ میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید ، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

اگر در زمان درست کردن حلوا درون مخلوط ارد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن ارد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، میتوانید قبل از اضافه کردن ارد به روغن یک بار ارد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید ؛ برای دادن رنگ بیشتر به حلوا میتوانید ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن ارد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست !

بیشتر بخوانید:   پودر یا آرد سوخاری خانگی و صنعتی چگونه تهیه می شود؟

مواد مورد نیاز:
برای  ۶ نفر
در   ۶۰ دقیقه حاضر است
وعده  افطار, دسر, عصرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *