آموزش تشخیص الگو توسط دکتر فاطمی ‌زاده از دانشگاه صنعتی شریف

Rate this post

pattern recognition training 886 آموزش تشخیص الگو توسط دکتر فاطمی ‌زاده از دانشگاه صنعتی شریف

فیلم آموزش تشخیص الگو

دانلود رایگان فیلم آموزش تشخیص الگو را از دانشگاه صنعتی شریف آماده کردیم که مدرس آن آقای دکتر فاطمی ‌زاده (استادیار دانشکده برق دانشگاه شریف) می باشد و از کلاس درس ایشان در ۲۳ جلسه و ۲۷٫۵ ساعت ضبط شده است. در ادامه به معرفی تشخیص الگو و کاربرد های آن پرداخته و لینک دانلود رایگان جلسات به همراه پیش نمایشی از این فیلم آموزشیقرار داده شده است.

تشخیص الگو (Pattern Recognition)

تشخیص الگو یا Pattern Recognition زیر مجموعه ی از بحث یادگیری ماشین یا Machine Learning است که هدف آن بر روی شناخت الگو ها و همچنین نظم دادن به داده‌ ها می باشد که در تعرفی دیگر می توان اینگونه بیان کرد که تشخیص الگو، دریافت داده‌ های خام و تصمیم گیری بر اساس دسته ‌بندی داده ‌ها می باشد. تکنیک ‌های تشخیص الگو، الگو های مدنظر را از یک مجموعه داده‌ بوسیله دانش قبلی در رابطه با الگو ها و یا اطلاعات آماری داده‌ ها، تفکیک می‌ نماید و در برگیرنده طیف وسیعی از تکنیک های کلاسیک آماری، الگوریتم های هوشمند، شبکه های عصبی و منطق فازی می باشد.

اغلب تحقیقات و پژوهش ها در حوضه تشخیص الگو در مورد یادگیری نظارت شده یا یادگیری بدون نظارت می باشد. الگوهایی که با این تکنیک طبقه ‌بندی می ‌شوند، متشکل از گروه ‌های از اندازه ‌گیری ‌ها و یا مشاهدات می باشند که نقاط مشخصی را در یک فضای چند بعدی دربر می گیرند.

کاربرد های تشخیص الگو

تشخیص الگو کاربرد های بسیاری در زمینه های مختلف علوم به خصوص مهندسی برق (پزشکی، کامپیوتر و مخابرات)، بیولوژی، بینایی ماشین، اقتصاد و روانشناسی دارد. از جمله کاربرد های Pattern Recognition می توان به تشخیص صدا، تشخیص چهره، تشخیص دست خط یا نویسه های نوری (OCR)، تشخیص اثر انگشت، تشخیص امضا، تشخیص خودکار بیماریاز روی داده های پزشکی (پردازش سیگنال یا پردازش تصویر)، تشخیص رشته های DNA، سنجش از راه دور و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:   تشخیص پلاک خودرو و شناسایی پلاک های زوج و فرد با متلب

منبع و دانلود https://matlabkar.com/pattern-recognition-training-fatemi-zadeh/

Check Also

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره تلفن: ۷۵ ۸۳۳ ۶۶۶ - ۰۲۱ کدپستی: ۱۳۷۱۷۹۸۸۶۸ www.MyLifePlus.ir

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰

مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰ تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۲۴، بهزیستی ذوالفقاری شماره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *