معرفی Mapbender در حوزه وب جی.آی.اس (Web GIS)

Rate this post

معرفی Mapbender در حوزه وب جی.آی.اس  Web GIS

Mapbender نرم افزار سایت پرتال است که در حوزه وب جی.آی.اس (Web GIS) برای مدیریت داده های مکانی براساس سرویس های وب
OGC به کار می رود. Mapbender ابتدا در سال ۲۰۰۱ در شرکت CCGIS ایجاد شده و سپس در ۲۰۰۳ تحت مجوز GPL با تیم توسعه ۱۵ نفره در قالب متن بازآمده است. این نرم افزار یکی از اولین پروژه هایی است که در سال ۲۰۰۶ در انکوباسیون OSGeo قرار گرفت. تجزیه وتحلیل کد نرم افزار نشان می دهد که از زبان هایSQL ، PHP، Javascript و HTML در آن استفاده شده است.

نرم افزار Mapbender با پایگاه داده مشهور MySQL و PostgreSQL (و بسته مکانی PostGIS) قادر به ارتباط بوده تا ارجاعاتی را از سرویس های نقشه ای نگهداری کند. این نرم افزار قادر به نمایش لایه های WMS و WFS بوده و در کنار آن امکانات ناوش لایه ها از قبیل Zoom، Pan و تغییر دید را فراهم می آورد. کاربر همچنین قادر است پرس و جوی اطلاعات توصیفی، محاسبه مسافت و مساحت و همچنین دریافت مختصات را با شکل های مختلف انتخاب عوارض انجام دهد. به علاوه، سازوکارهای امنیتی برای تعیین هویت، تعیین اعتبار و مدیریت کاربران وجود دارد. توانایی های رقومی سازی، ویرایش و چاپ در فرمت PDF نیز وجود دارد.

Mapbender حول سه جزء اصلی عمل می کند: کاربران و گروه ها، رابط های کاربری و GUIها و سرویس های نقشه ای. کاربران و گروه ها برای مدیریت سطوح دسترسی به سرویس های نقشه ای کاربرد دارند و GUIها عملکردهای مختلفی که در بالا اشاره شد را با سرویس های نقشه ای ترکیب می کنند.

بیشتر بخوانید:   مشکل عدم نمایش فایل ریسورس WebResource.axd در زمان استفاده از روتینگ Routing asp.net web form

در جهت افزایش قابلیت ها، Mapbender در نظر دارد تا از OpenLayers در درون خود استفاده کند.

 

معرفی Mapbender در حوزه وب جی.آی.اس  Web GIS

نمایی از پروژه Mapbender

gistech.ir

Check Also

MapServer

معرفی نرم افزار MapServer در حوزه WebGIS

نرم افزار MapServer در ابتدا توسط دانشگاه مینه سوتا، ناسا و گروه منابع طبیعی مینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *