چگونه همگام با تکنولوژی پیش برویم

Rate this post

تکنولوژی برای هر کاری لازم است، حتی کارهایی که جزء شرکت‌های تکنولوژیکی به حساب نمی‌آیند.

 بروزرسانی Update

برای نرم‌افزارهای کامپیوتری، سیستم امنیتی، دستگاه تهویه هوا، کامپیوترها و شبکه‌ها، دستگاه تلفن، و خیلی چیزهای دیگر در محل کارتان، وام‌دار تکنولوژی هستید. چه یک برنامه فروش باشد که فروش‌های روزانه شرکت را در آن ثبت کنید و چه شبکه حرفه‌ای که افراد و مکان‌ها را در سراسر جهان به هم مرتبط می‌کند، تکنولوژی به سازمان‌ها کمک می‌کند در عرصه رقابت باقی مانده و در جهان تجارت امروز حضور خود را پررنگ کنند.

اگر می‌خواهید در دنیای بیزنس امروز رقابت کنید، خیلی مهم است که با تکنولوژی روز دنیا همگام باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن برده، از اختراعات جدید آگاه شده و اطلاعات لازمی که به شما در تصمیم‌گیری‌هایتان برای خرید کمک می‌کند را به دست آورید.

احتمالا الان آه می‌کشید که نه واقعا نمی‌توانم یک کار دیگر به برنامه کاری روزانه‌ام اضافه کنم. خوب، واقعیت این است که این کار همین الان هم جزء برنامه کاری‌تان هست. تکنولوژی عنصری غیرقابل‌اجتناب و لازم برای زندگی امروز است. مشکل اینجاست که احتمالاً به طور سیستماتیک و کارا همگام با آن پیش نمی‌روید.

در زیر به بعضی تکنیک‌های ساده اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند آگاهی خود از تکنولوژی را در کار و زندگی به طریقی کارآمد بالا ببرید.

استراتژی که در زیر به شما آموزش می‌دهیم هزینه‌ای برایتان ندارد زیرا براساس منابعی است که همین الان هم به آنها دسترسی دارید. و وقتی این سیستم را راه بیندازید، زمانی که برای همگام ماندن با تکنولوژی نیاز خواهید داشت فقط چند دقیقه در روز خواهد بود که تاثیرات قابل‌توجهی در بیزنس‌تان بر جا می‌گذارد.

استراتژی آگاهی تکنولوژی

آگاهی تکنولوژیکی چهار مرحله دارد:

  1. تعیین نیازهایتان
  2. ارزیابی منابعی که در اختیار دارید
  3. اولویت‌بندی منابع براساس فایده‌ای که برایتان دارند
  4. زمان گذاشتن برای استفاده از این منابع
بیشتر بخوانید:   از بین رفتن بخش دیداری ادیتور در وردپرس Hide Editor toolbar in WordPress

اجازه بدهید نگاه دقیق‌تری به هرکدام از این مراحل بیندازیم.

مرحله ۱: تعیین نیازهایتان. نیازهایتان را می‌توانید برحسب نوع تکنولوژی که با آن زندگی و کار می‌کنید، زمینه دانش کنونی‌ و سبک یادگیری‌تان مشخص کنید.
همه ما قبل از هر چیز، بدون در نظر گرفتن تکنولوژی موردنظر، نیاز داریم کنترل بهتری روی تکنولوژی‌های پایه مثل برق، نور، صدا، آب و سایر نیازهای اساسی پیدا کنیم. اینها پایه و اساس کار شما هستند. دانستن این نکات اولیه کمکتان می‌کند بفهمید یک موتور الکتریکی چطور کار می‌کند، چرا دستگاه تهویه هوا خنک می‌کند و از این قبیل.
بعد از این لازم است اطلاعاتی درمورد دستگاه‌های خاص دیگری که استفاده می‌کنید به دست آورید. شاید در ابتدای کار به نظر راحت برسد اما اینکه بدانید دستگاه تلفن همراهتان چطور کار می‌کند می‌تواند واقعاً برایتان مفید باشد.

مرحله ۲: ارزیابی منابعی که در اختیار دارید. از کتاب گرفته تا مجلات یا اینترنت و کلاس‌های آموزشی، اطلاعات مربوط به تکنولوژی را می‌توانید از منابع بسیار زیادی به دست آورید. در بخش بعدی درمورد دسته‌بندی‌های اصلی این منابع صحبت می‌کنیم. انتخاب‌هایتان را بررسی کرده و ببینید کدامیک از این منابع برای شما کارآمدتر هستند.

مرحله ۳. منابع را براساس فایده‌ای که برایتان دارند دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنید. خوشبختانه یا متاسفانه منابع بسیار زیادی در اختیار دارید! همین باعث می‌شود که از بین آنها جستجو کنید. منابعی که حتی به نظر می‌رسد استفاده خیلی جزئی برایتان دارند را هم انتخاب کرده و بعد آنها را برحسب موضوع دسته‌بندی کنید (بعضی از آنها ممکن است مهم‌تر از بقیه باشند). سبک یادگیری و زندگی شما اهمیت زیادی در این کار دارد (مثلاً اینکه استفاده از اینترنت را ترجیح می‌دهید یا رفتن به کتابخانه را؟)

مرحله ۴: زمان گذاشتن برای استفاده از این منابع. اینجاست که وارد عمل می‌شوید. کار چندان سختی نیست ولی باید انجامش دهید. بعضی از منابع را شاید فقط یکبار بخوانید و از آن بگذرید. بعضی از منابع را ممکن است برای رجوع در آینده نگه دارید. اگر آموزش تکنولوژی خود را به صورت برنامه روزانه درآورید، شاید فقط چند دقیقه از وقتتان را در روز بگیرد.

منابع
خیلی مهم است که همه منابعی که در اختیار دارید را لیست کنید. لیست زیر می‌تواند برای شروع کمکتان کند.

رادیو و تلویزیون
رسانه‌ها برنامه‌های آموزشی بسیار زیادی درمورد تکنولوژی روز پخش می‌کنند. تیم کاری‌تان را تشویق کنید که برنامه‌های مربوط به حیطه‌ کاری‌تان را دنبال کنند تا از بهترین و جدیدترین پیشرفت‌ها مطلع شوند.

روزنامه‌ها
تقریباً در همه روزنامه‌ها قسمت علمی وجود دارد که لیستی از وب‌سایت‌های مفید، ستون‌های پرسش و پاسخ، نکات آموزشی و مرور و بررسی آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی را در اختیارتان قرار می‌دهند. با این روش می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی، اطلاعات بسیار خوبی به دست آورید.

مجلات
مجلات علمی بسیار زیادی به صورت ماهانه یا هفتگی چاپ می‌شوند. چند نمونه از آنها را بررسی کنید تا ببینید کدامیک به زمینه کاری شما نزدیک‌تر است. می‌توانید مشترک بعضی از این مجلات شوید تا به صورت منظم از آخرین دستاوردها باخبر شده و اطلاعات موردنیازتان را به دست آورید.

کتاب‌ها
کتاب‌های اطلاعات عمومی بسیار زیادی وجود دارد که واقعاً ارزش گذاشتن وقت و هزینه کردن را دارند. چند نمونه از این کتاب‌ها را به عنوان مرجع عمومی تهیه کنید و در فضایی قرار دهید که همه کارمندان شرکتتان بتوانند از آن استفاده کنند.
این کتاب‌ها نه تنها درمورد نحوه کارکرد تکنولوژی‌های مختلف به شما اطلاعات می‌دهند، بلکه بیشتر آنها فهرست عالی از منابع دیگری در اختیارتان قرار می‌دهند.

اینترنت
یک موتور جستجوی خوب انتخاب کرده و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید، مخصوصاً امکان جستجوی پیشرفته. این باعث می‌شود شما و همکارانتان بتوانید به وبسایت‌های تولید‌کننده‌ها، گروه‌های کاربران، تابلوهای اعلانات، دستورالعمل‌های خرید و مجلات آنلاین دسترسی پیدا کنید.

افراد
فراموش نکنید که ما می‌توانیم از همدیگر خیلی چیزها یاد بگیریم. در زیر به راه‌هایی برای کمک گرفتن از دیگران یا کمک کردن به آنها اشاره می‌کنیم:
– استفاده از شبکه‌های اجتماعی، چه رسمی و چه غیررسمی
– سمینارها راهی عالی برای پیش رفتن با سرعت بالای تکنولوژی در حیطه کاری‌تان است
– افراد مطلع. کسانی که اطلاعات بسیار بالایی در زمینه کاری موردنظر شما دارند

کنترل تکنولوژی را به دست گیرید
همگام شدن با تکنولوژی بخاطر نقش مهمی که در زندگی‌ و کارمان دارد، خیلی مهم است. با استراتژی که در بالا به آن اشاره کردیم، اینکار برایتان ساده‌تر خواهد شد. سعی کنید هر چه زودتر این استراتژی را تمرین کنید و خواهید دید که زندگی‌تان به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد.

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

استراتژی های مهم حفظ و بازگشت مشتری به سایت

به دست آوردن مشتری‌های جدید یک کار است و نگهداشتن آن‌ها به مدت طولانی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *