چرا طراحی سایت با وردپرس؟

Rate this post

طراحی سایت واژه ی نام آشناییست که امروزه در همه جا با آن برخورد مینماییم. خیلی از افراد برای رشد و گسترش فعالیت هایشان اقدام به برپایی و طراحی سایت برای خود میکنند. هدف از طراحی سایت میتواند طراحی سایت شرکت، طراحی سایت فروشگاه، طراحی سایت خبری و … باشد. هر کسی در هر زمینه ای که فعالیت میکند، میتواند با طراحی سایت برای خود، پیشرفت چشمگیری را در فعالیت های خود شاهد باشد.
به طور کلی سایت ها به ۲ دسته ” سایت های استاتیک ” و ” سایت های داینامیک یا پویا ” تقسیم میشوند.سایتهای ایستا یا استاتیک، سایتهایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایتها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند و عملیات به روز رسانی محتوای سایت به ندرت صورت می پذیرد و نیازی به ارائه خدمات به هر شکل به صورت آنلاین در اینگونه سایتها دیده نشده است. ایجاد تغییر در سایت های استاتیک کمی دشوارتر است. در مقابل سایت های استاتیک، سایتهای داینامیک هستند که تغییر و تحول در محتوای آنها به راحتی قابل انجام است و امکان وارد کردن مطالب جدید در سایت و به روز رسانی مداوم محتوای سایت به راحتی امکان پذیر است. در این بین سایت های داینامیک از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردارند. بحث ما نیز در اینجا تنها مربوط به سایت های داینامیک است.
در طراحی سایت داینامیک میتوان از سیستم مدیریت محتوا یا CMS های مختلفی نظیر وردپرس، جوملا، مجنتا، نیوک، پرستا شاپ، و … استفاده کرد که در این بین طراحی سایت با وردپرس از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار گشته و این سیستم توانسته است کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند.

بیشتر بخوانید:   فعال سازی مدیریت پیوندها و لینک ها در wordpress وردپرس ورژن 3.5 و بالاتر

وردپرس

اما چرا طراحی سایت با وردپرس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است؟

هسته کاملا رایگان، قدرتمند و متن باز ( Open source )

وردپرس یک سیستم کاملا رایگان و متن باز است و هر کسی میتواند از آن استفاده نماید. شما به راحتی میتوانیدوردپرس را دانلود کنید و بر روی هاست خود نصب نموده و استفاده نمایید. همچنین به دلیل متن باز بودن وردپرسمیتوانید در صورت نیاز کدهای آن را به دلخواه خود تغییر دهید و هسته ی وردپرس را نیز برای خود شخصی سازی کنید. قدرت وردپرس نیز برای طراحی و  مدیریت سایت بر کسی پوشیده نیست. وردپرس تمام ابزارهای لازم و مفید برای اداره سایتتان را در اختیارتان میگذارد تا به راحتی به نشر اطلاعات مفیدتان در فضای وب بپردازید.

به روز رسانی های مداوم و رایگان

علم همواره در حال پیشرفت است و در هر لحظه اطلاعات جدیدی کشف میشود. در فضای اینترنت نیز، روال به همین صورت است و به صورت مداوم راه حل ها وتکنیک های جدیدی برای بهبود قسمت های مختلف رونمایی میشود. وردپرس هم از زمان آغاز فعالیت خود تا کنون، دستخوش تغییرات بسیاری شده است و این تغییرات در قالب به روز رسانی، به صورت رایگان و مداوم در اختیار همه کاربران قرار گرفته است. در هر بار به روز رسانی شما شاهد بهبود های امنیتی، بهبود عملکرد، افزوده شدن امکانات جدید، تغییرات بصری و … خواهید بود.

استفاده آسان در عین کاربرد و قدرت بسیار بالا

وردپرس از آن دسته سیستم هایی است که کار کردن با آن به هیچ دانش برنامه نویسی خاصی احتیاج ندارد و هر کسی میتواند حتی با داشتن دانش کمی از دنیای اینترنت، به سرعت فوت و فن کار با آن را فرا بگیرد. به لطف گروه فارسی ساز وردپرس، تمامی اجزای هسته وردپرس فارسی شده اند و تمامی المان ها به صورت بصری در اختیار شما قرار گرفته اند. بنابراین هیچ مشکلی برای کار با ورپرس نخواهید داشت. امکاناتی که وردپرس در اختیار شما میگذارد بسیار کاربردی و قدرتمند میباشند و شما را قادر خواهد ساخت تا یک وبسایت کامل برای خود راه اندازی کنید و به خوبی سایت و فعالیت های خود را گسترش دهید.

بیشتر بخوانید:   از بین رفتن بخش دیداری ادیتور در وردپرس Hide Editor toolbar in WordPress

انعطاف پذیری بسیار بالا

وردپرس بر اساس زبان قدرتمند php نوشته شده است و منبع غنی از تگ ها و توابع آماده و بسیار کاربردی در آن گنجانده شده است. برای کسی که کمی به زبان php آگاهی داشته باشد بسیار آسان است که توابع وردپرس را یاد بگیرد و از آن ها در طراحی و بهینه سازی سایت خود استفاده نماید. وردپرس از ساختار بسیار شفافی بهره میبرد و استفاده از کدها در آن کار نسبتا ساده ای است. البته برای کسی که با برنامه نویسی آشنایی ندارد هیچ لزومی به یادگرفتن این توابع نیست و این توابع تنها برای طراحی قالب و افزودن امکانات به آن مورد استفاده قرار میگیرند.

دوستی بسیار خوب با موتورهای جستجو

تمام کسانی که دارای وبسایتی هستند دوست دارند که سایتشان در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد. امروزه علم سئو به یکی از دانش های برنامه نویسی تبدیل شده است. خوشبختانه وردپرس با ساختاری که دارد به خوبی توانسته است با موتور های جستجو رابطه نزدیکی برقرار کند. به علاوه با نصب افزونه های سئو، میتوانید سئوی سایت خود را بسیار بالاتر هم ببرید.

وجود منابع غنی از آموزش های فارسی 

به دلیل محبوبیت بسیار زیاد وردپرس، خیلی از افراد در سایت های مختلف به انتشار تجربیات و دانسته های خود ازوردپرس میپردازند. به علاوه انجمن های بسیاری برای گفت و گو میان کاربران وردپرس فارسی نیز ایجاد شده است که کاربران میتوانند مشکلات و سوالات خود را در این انجمن ها بپرسند و با کمک سایر کاربران به جواب مناسب برسند.

بیشتر بخوانید:   ۲۵ ویجت لازم برای سایت وردپرسی شما

قالب وردپرس به مثال نمای یک ساختمان است. شما برای داشتن یک سایت متمایز با امکانات منحصر به فرد نیاز به یک قالب خوب برای وردپرس خود دارید. برای وردپرس به صورت آماده، هم قالب های رایگان و هم قالب های غیر رایگان به وفور وجود دارد. خود این قالب ها میتوانند امکانات بسیار زیادی را به وردپرس شما اضافه کنند. به طور مخصوص قالب های پریمیوم امکانات بسیار زیاد و شگفتی را به وردپرس اضافه میکنند و قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی دارند.
همچنین در صورت نیاز به داشتن یک سایت کاملا شخصی و اختصاصی میتوانید به طراحان وب سفارش ساختقالب با امکانات و ظاهر دلخواه و خصوصیاتی که مد نظرتان هست را بدهید.

افزونه یا پلاگین های وردپرس جزئی جدانشدنی از وردپرس هستند. پلاگین ها برای اهداف خاصی طراحی میشوند و امکانات خاصی را به سایت شما میدهند. برای مثال پلاگین تبدیل وردپرس به یک فروشگاه، پلاگین آمارگیر سایت،پلاگین امتیازدهی به مطالب، پلاگین نظرسنجی، و…

چه سایت هایی میتوانیم با  طراحی کنیم؟

به دلیل انعطاف بسیار بالا و رشد چشمگیر وردپرس شما قادر خواهید بود تا انواع سایت های شرکتی، سایت های خبری، دانلود نرم افزار، موسیقی و حتی فروشگاه حرفه ای را برای خود طراحی نمایید.
منبع غنی قالب های آماده و حرفه ای وردپرس: themeforest.net
منبع غنی پلاگین های حرفه ای وردپرس: codecanyon.net
منبع پلاگین های رایگان وردپرس: wordpress.org/plugins

منبع: wpcity

Check Also

todo list after install wordpress کارهایی که باید بعد از نصب وردپرس انجام بدهیم

کارهایی که باید بعد از نصب وردپرس باید انجام بدهیم

همه ما وقتی وردپرس را روی سایتمان نصب می کنیم با این سوال مواجه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *