چند نکته مهم که باید قبل استفاده از اینترنت بدانید

Rate this post

blog.parhost.net_921211_Internet_Security_001

تعداد بسيار زيادی از کاربران اينترنت را افرادی تشکيل می دهند که فاقد مهارت های خاصی در زمينه فن آوری اطلاعات بوده و از امکانات حمايتی مناسبی نيز برخوردار نمی باشند.
سيستم های اينگونه کاربران دارای استعداد لازم به منظور انواع تهاجمات بوده و بطور غير مستقيم شرايط مناسبی را برای مهاجمان به منظور نيل به اهداف مخرب آنان، فراهم می نمايند.

بر اساس گزارشات متعددی که اخيرا منتشر شده است، تعداد حملات و آسيب پذيری اينگونه سيستم ها، بطرز کاملا” محسوسی افزايش يافته است. علت اين امر را می توان در موارد زير جستجو نمود.
تعداد بسياری از تنظيمات پيش فرض کامپيوترها، غير ايمن می باشد.
کشف نقاط آسيب پذير جديد در فاصله بين زمانی که کامپيوتر توليد و پيکربندی می گردد و تنظيماتی که اولين مرتبه توسط کاربر انجام می شود.
در مواردی که ارتقاء يک نرم افزار از طريق رسانه های ذخيره سازی نظير CD و يا DVD انجام می شود، همواره اين احتمال وجود خواهد داشت که ممکن است نقاط آسيب پذير جديدی نسبت به زمانی که نرم افزار بر روی رسانه مورد نظر مستقر شده است، کشف شده باشد.
مهاجمان دارای آگاهی لازم در خصوص دامنه های آدرس های IP از نوع Dial-up و يا Broadband بوده و آنان را بطور مرتب پويش می نمايند.
کرم های بسيار زيادی بطور مرتب و پيوسته بر روی اينترنت در حال فعاليت بوده تا کامپيوترهای آسيب پذير را شناسائی نمايند.

با توجه به موارد فوق، متوسط زمان لازم به منظور يافتن کامپيوترهای آسيب پذير در برخی شبکه های کامپيوتر به مرز دقيقه رسيده است.
توصيه های استاندارد به کاربران خانگی، Download و نصب Patch های نرم افزاری در اسرع وقت و پس از اتصال يک کامپيوتر جديد بر روی اينترنت است.
فرآيند فوق، با توجه به اين که مهاجمان به صورت دائم اقدام به پويش و يافتن قربانيان خود می نمايند، ممکن است در موارد متعددی توام با موفقيت کامل نگردد.

بیشتر بخوانید:   Over-Optimization یا خطر سئوی بیش از حد چیست؟

Cloud Computing Concept.

چند نکته مهم که باید قبل استفاده از اینترنت بدانید
به منظور حفاظت کامپيوترها قبل از اتصال به اينترنت و نصب هر يک از Patch های مورد نياز، موارد زير پيشنهاد می گردد.
در صورت امکان، کامپيوتر جديد را از طريق يک فايروال شبکه ای ( مبتنی بر سخت افزار ) و يا روتر فايروال به شبکه متصل نمائيد.
يک فايروال شبکه ای و يا روتر فايروال، سخت افزاری است که کاربران می توانند آن را بين کامپيوترهای موجود در يک شبکه و دستگاههای Broadband نظير مودم کابلی و يا DSL نصب نمايند. با بلاک نمودن امکان دستيابی به کامپيوترهای موجود بر روی يک شبکه محلی از طريق اينترنت، يک فايروال سخت افزاری قادر به ارائه يک سطح حفاظتی مناسب برای کاربران در خصوص دريافت و نصب patch های نرم افزاری ضروری خواهد بود.
در صورتی که قصد اتصال کامپيوتر خود به اينترنت را از طريق يک فايروال و يا روتری با پتانسيل NAT:Netwoirk Address Translation، داشته باشيد و يکی از موارد زير درست باشد.
الف ) ماشين جديد تنها کامپيوتر متصل شده به شبکه محلی از طريق فايروال است.
ب ) ساير ماشين های متصل شده به شبکه محلی پشت فايروال نسبت به نصبpatch های مورد نياز بهنگام بوده و بر روی آنان کرم ها و يا ويروس هائی وجود ندشته باشد، ممکن است به وجود يک فايروال نرم افزاری نياز نباشد.
در صورت امکان ، از فايروال نرم افزاری همراه کامپيوتر نيز استفاده نمائيد.

در صورتی که سيستم عامل نصب شده بر روی کامپيوتر شما دارای يک فايروال نرم افزاری از قبل تعبيه شده می باشد، پيشنهاد می گردد آن را فعال نموده تا امکان اتصال سايرين به شما وجود نداشته باشد. همانگونه که اشاره گرديد، در صورتی که کامپيوتر شما از طريق يک فايروال به شبکه متصل است و تمامی کامپيوترهای موجود در شبکه محلی نسبت به نصب هر يک از Patch های مورد نياز بهنگام شده می باشند،

بیشتر بخوانید:   هشت توصیه برای حفظ امنیت در اینترنت

اين مرحله می تواند اختياری باشد. عليرغم موضوع فوق، در بخشی از استراتژی “دفاع در عمق ” به اين موضوع اشاره شده است که بهتر است فايروال نرم افزاری ارائه شده همراه سيستم عامل، همواره فعال گردد. در صورتی که سيستم عامل موجود برروی کامپيوتر شما دارای يک فايروال نرم افزاری از قبل تعبيه شده نمی باشد، می توان يک نرم افزار فايروال مناسب را تهيه نمود. پيشنهاد می گردد که اينگونه نرم افزارها از طريق رسانه های ذخيره سازی نظير CD و يا DVD نصب گردند. (در مقابل اتصال به يک شبکه و دريافت نرم افزار مورد نياز از يک کامپيوتر حفاظت نشده ) در غير اينصورت همواره اين احتمال وجود خواهد داشت که کامپيوتر شما قبل از اينکه قادر به دريافت و نصب اينچنين نرم افزارهائی گردد، مورد تهاجم واقع شود.

غير فعال نمودن سرويس های غيرضروری نظير “اشتراک فايل و چاپگر”
اکثر سيستم های عامل به صورت پيش فرض پتانسيل “اشتراک فايل و چاپ ” را فعال نمی نمايند. در صورتی که شما سيستم خود را به يک سيستم عامل جديد ارتقاء داده ايد و کامپيوتر دارای گزينه فعال “اشتراک فايل و چاپ ” می باشد، بديهی است که سيستم عامل جديد نيز اين گزينه را فعال نمايد. سيستم عامل جديد ممکن است دارای نقاط آسيب پذيری باشد که شما آنان را در نسخه قبلی سيستم عامل مربوطه از طريق نصب تمامی patchهای مورد نياز، برطرف کرده باشيد و در سيستم عامل جديد اين وضعيت وجود ندارد. برای حل مشکل فوق پيشنهاد می گردد قبل از ارتقاء سيستم عامل، پتانسيل “اشتراک فايل و چاپ ” را غير فعال نموده و در ادامه فرآيند ارتقاء را انجام دهيد. پس از ارتقاء سيستم و نصب Patch های مورد نياز، می توان در صورت ضرورت اقدام به فعال نمودن پتانسيل “اشتراک فايل و چاپ ” نمود.

بیشتر بخوانید:   بهترین روش و متد بسته بندی گوشت چرخ کرده برای قرار دادن در فریزر

دريافت و نصب patch های مورد نياز
پس از ايمن سازی کامپيوتر در مقابل حملات با استفاده از فايروال های سخت افزاری و يا نرم افزاری و غير فعال نمودن پتانسيل “اشتراک فايل و چاپ “، می توان با اطمينان بيشتری سيستم خود را به منظور دريافت و نصب patch های مورد نياز به شبکه متصل نمود. به منظور دريافت patch های نرم افزاری، توصيه می گردد که حتما” از سايت های ايمن و مطمئن ( وب سايت توليد کنندگان ) استفاده گردد. بدين ترتيب احتمال اين که يک مهاجم قادر به دستيابی سيستم شما از طريق برنامه هائی موسوم به گردد، کاهش می يابد.

 

Check Also

سومین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم پنجشنبه 03/08/1397 ساعت 10 الی 11 What is Autism? مدرس : دکتر فاطمه خاندانی، دکترای تخصصی روانشناسی، موسس و مدیرعامل موسسه خیریه مهرگسترپرهام تهران شماره ثبت 44662 با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران – آشنایی با اختلال طیف اُتیسم – علت اختلال طیف اُتیسم – علائم و نشانگان اختلال طیف اُتیسم – بهترین زمان تشخیص اختلال طیف اُتیسم – مداخلات تاثیرگذار ، مدیریت و درمان برای شرکت در دوره های رایگان آشنایی با اُتیسم با شماره 86026252 تماس بگیرید محل برگزاری : تهران ، یافت آباد، بلوار معلم، میدان معلم، خیابان تختی، مجتمع خدمات بهزیستی شهید ذوالفقاری ، ساختمان موسسه خیریه مهرگستر پرهام تهران، فعال حوزه اُتیسم http://MGPTC.com

سومین جلسه کارگاه آشنایی با اختلال طیف اتیسم

سومین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم پنجشنبه ۰۳/۰۸/۱۳۹۷ ساعت ۱۰ الی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *