فریم ورک لاراول چیست؟

Rate this post

فریم ورک لاراول چیست؟ – بهترین فریم ورک PHP

laravel Framework فریم ورک لاراول
 

زمانی که در مورد فریم ورک‌های توسعه وب اپلیکیشن صحبت می‌شود، همیشه نام لاراول به میان می‌آید.

از لاراول می‌توان به عنوان محبوب‌ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی PHP یاد کرد. این فریم ورک توانسته است در زمانی کوتاه، به اولین گزینه‌ی توسعه دهندگان برای توسعه برنامه‌های پیچیده تحت وب تبدیل شود.

لاراول فریم ورکی مبتنی بر معماری MVC است که به صورت رایگان و متن باز ارائه شده است. این فریم‌ ورک امکانات هوشمندی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد و برنامه‌‌ نویسی را برای آن‌ها لذت بخش‌تر می‌کند.

قبل از یادگیری لاراول بهتر است تا حدودی به زبان PHP مسلط باشید. به‌این منظور می‌توانید آموزش PHP را دنبال کنید تا در کنار لاراول، یک برنامه ‌نویس PHP هم باشید.

این فریم ورک در بین سایر فریم ورک‌های PHP از امنیت و سرعت توسعه‌ی بیشتری برخوردار است و از طریق آن شما قادر خواهید بود بدون اینکه تغییری در کدهای اصلی ایجاد کنید، عملکرد بسیاری از بخش‌ها را تغییر دهید.

لاراول کتابخانه‌های بسیار متنوعی دارد و از اغلب کتابخانه‌های فریم ورک سیمفونی نیز استفاده می‌کند.

همچنین این فریم ورک سرویس‌های مختلفی را برای برنامه نویسان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال سرویس هایی همچون تأیید هویت، دسترسی‌های کاربران، کنسول Artisan، پرداخت و صورتحساب، کش (Cache) و … که تنها بخش کوچکی از سرویس هایی است که این فریم ورک در اختیار برنامه‌ نویسان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:   آرایه (Array) در برنامه نویسی php

Check Also

browser مرورگر

تشخیص مرورگر کاربران سایت

تشخیص نام و نسخه مرورگر کاربردهای خاص خود را دارد که یکی از مهم‌ترین آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *