بخشودگی جرائم موسسات خیریه ای که به دلیل عدم رعایت تکالیف قانونی، مشمول مالیات و یا جریمه شده اند.

Rate this post

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: موسسات خیریه در صورت رعایت قانون، معاف از مالیات هستند.
محمد رضا سالار فرد در دیدار خود با مدیران شبکه های خانه سازمان های غیر دولتی استان گفت موسسات خیریه در صورت درخواست ناظر از امور مالیاتی، تحریر دفاتر قانونی و ارائه اظهار نامه در موعد مقرر برای آن دسته از فعالیت های خیریه خود در چار چوب اساسنامه موسسه، معاف از مالیات هستند .
سالار فرد افزود نگاه به موسسات خیریه و عام المنفعه به مثابه موسسات انتفاعی نیست، لیکن همه ملزم به رعایت قانون هستند. ایشان در این زمینه به جهت تسهیل در امور موسسات خیریه و تشکل های سازمانهای مردم نهاد به معاونین خود دستور داد رسیدگی به پرونده های مالیاتی این سازمانها در یک واحد مالیاتی صورت پذیرد و موسسات خیریه میتوانند در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص قانون مالیاتها در هر زمان از ساعات اداری به معاونین ایشان مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند .
در ادامه این جلسه مدیران شبکه های خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی به بیان سوالات و اشکالات خود پرداختند که مدیر کل امور مالیاتی با ارائه توضیحات و ارائه دستورات لازم به حل مشکلات ایشان پرداخت. آقای سالار فرد درپاسخ به سوال مدیر یکی از سمن ها در خصوص مشمولیت مالیات ارزش افزوده گفت: موسسات خیریه در صورتی که فعالیت های تولیدی و یا فعالیت های اقتصادی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول مالیات می باشند را انجام ندهند مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند.
وی همچنین افزود تمام کمک های دولتی به موسسات خیریه معاف از مالیات است و کمک های نقدی و غیر نقدی که در هر سال مالی که به مصرف نرسیده باشد، بدون تعلق مالیات می تواند به سال مالی بعد منتقل شود .
مدیر کل امور مالیاتی استان در ادامه این جلسه تاکید کرد هر موسسه خیریه ای که فعال است باید ناظر بگیرد.
وی افزود هر موسسه ای باید نسبت به انجام تکالیف قانونی خود، از جمله در درخواست ناظر از امور مالیاتی اقدام کند . آقای سالار فرد افزود فعالیت ناظرین در موسسات خیریه به صورت رایگان است و ناظرین سازمان امور مالیاتی علاوه بر نظارت بر صحت ثبت اقدامات مالی در دفاتر قانونی می توانند مشاوره های مالیاتی را نیز به موسسات خیریه به عنوان وظیفه قانونی ارائه نمایند، تا این موسسات مشکلی در انجام تکالیف قانونی خود نداشته باشند.
در پایان این جلسه به دستور مدیر کل امور مالیاتی استان مقرر شد تا برای کلیه مسولان مالی و صاحبان موسسات خیریه کلاس آموزش قانون مالیاتها برگزارشود تا با اگاهی بیشتر، این موسسات عام المنفعه بتوانند از معافیت های قانونی خود به صورت کامل استفاده نمایند . آقای سالار فرد همچنین به مناسبت سالروز آغاز امامت ولی عصر بقیه الله الاعظم حضرت مهدی علیه السلام دستور بخشودگی صد در صد (۱۰۰%) جرایم قابل بخشش مالیاتی کلیه موسسات خیریه را که به هر دلیل مشمول جریمه شده اند را صادر نمود .
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۸

بیشتر بخوانید:   لوگو مراکز + مثبت زندگی بهزیستی

http://www.intamedia.ir

Check Also

اُتیسم چیست؟ اولین جلسه بمناسبت روز جهانی کودک سه شنبه 17/07/1397 ساعت 14 الی 15 کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم What is Autism? مدرس : دکتر فاطمه خاندانی، دکترای تخصصی روانشناسی، موسس و مدیرعامل موسسه خیریه مهرگسترپرهام تهران شماره ثبت 44662 با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران – آشنایی با اختلال طیف اُتیسم – علت اختلال طیف اُتیسم – علائم و نشانگان اختلال طیف اُتیسم – بهترین زمان تشخیص اختلال طیف اُتیسم – مداخلات تاثیرگذار ، مدیریت و درمان برای شرکت در دوره های رایگان آشنایی با اُتیسم با شماره 86026252 تماس بگیرید

اولین جلسه کارگاه آموزشی رایگان آشنایی با اختلال طیف اتیسم

اُتیسم چیست؟ اولین جلسه بمناسبت روز جهانی کودک سه شنبه ۱۷/۰۷/۱۳۹۷ ساعت ۱۴ الی ۱۵ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *