ایا داشتن کارت ویزیت برای شما ضروری است ؟

4.3/5 - (3 امتیاز)

چرا در دنیای دیجیتال امروزی هنوز باید از کارت ویزیت استفاده کرد؟

در روزگاری که همه از کودکان نوپا تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یک گوشی دیجیتال در دستان خود دارند، آیا در این جوامع امروزی و دیجیتالی وجود کارت ویزیت قدیمی نیست؟

پاسخ شما منفی است و در ادامه ۷ دلیل قاطع برای الزامی بودن وجود کارت ویزیت را در چرخه ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی باهم مرور می‌کنیم تا شما نیز بامطالعه آن‌ها نسبت به تهیه کارت ویزیت برای کسب‌وکار خود اقدام نمایید.

 

۱. دستگاه‌های دیجیتال همیشه مفید نیستند

دستگاه‌های دیجیتال همانند گوشی‌های هوشمند همه‌جا حضور دارند اما همواره برای ارائه اطلاعات تماس در خصوص کسب‌وکار به مخاطبان و مشتریان راهی آسان و سریع نیستند.

شما می‌توانید به‌وسیله این دستگاه‌ها اطلاعات تماس خود را به شخص موردنظرتان ایمیل کنید اما در ابتدا بایستی آدرس ایمیل وی را گرفته و یادداشت کنید سپس اقدام به ارسال اطلاعات نمایید. آیا دادن یک کارت ویزیت فیزیکی سریع‌تر و آسان‌تر از این روش نیست؟

درست است که برخی از گوشی‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل‌های ios و اندروید این امکان را به کاربر می‌دهند که اطلاعات تماس خود را به گوشی دیگری ارسال نماید اما یافتن دوگوشی هوشمند با یک سیستم‌عامل مشابه محدودکننده است به همین خاطر اهمیت وجود کارت ویزیت بار دیگر ثابت می‌شود.

 

۲. برخی افراد به دستگاه دیجیتال دسترسی ندارند

تصور این موضوع که در دنبال دیجیتال امروزی، شخصی یک گوشی هوشمند نداشته باشد کمی سخت است اما این‌یک واقعیت است که هنوز افرادی هستند که تمایلی به داشتن دستگاه دیجیتال مانند گوشی‌های هوشمند ندارند یا حداقل آن‌ها را فقط در موارد ضروری همراه خوددارند. برخی از این افراد حتی در استفاده از رایانه نیز تمایلی از خود نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:   عید سعید فطر مبارک

از همین رو بار دیگر اهمیت وجود کارت ویزیت نشان داده‌شده و اگر قصد بازاریابی و فروش محصول و خدمات به این گروه از افراد دارید، بایستی کارت ویزیت خود را به آنان ارائه دهید.

 

۳. کارت ویزیت‌ها خرابی ارتباط ندارند

یکی از نکته‌های مهم اهمیت وجود کارت ویزیت این است که وسیله‌ای بدون نیاز به ارتباط‌های دیجیتالی است و شما از آن‌ها می‌توانید در نقاط کور ارتباطی یا در زمان‌های قطعی اینترنت هم استفاده کنید.

تفاوتی هم ندارد که شما در یک کمپ ماهیگیری بیرون از شهر قصد تبادل اطلاعات تماس خود رادارید یا در اجلاس تجاری در هتلی در مرکز شهر در حال بازاریابی هستید.
حتی در فضاهایی که بایستی دستگاه‌های دیجیتال ازجمله گوشی‌های هوشمند خاموش باشند نیز کارت ویزیت‌ها بهتر از هر روش دیگری وظیفه انتقال اطلاعات را انجام می‌دهند.

 

۴. کارت ویزیت باعث اعتبار بیشتر کسب‌وکار می‌شود

مردم همیشه به دنبال استفاده از خدمات و محصولات کسب‌وکارهایی هستند که به آن‌ها اعتماد دارند. زمانی که با یک نام تجاری جدید و نو روبرو می‌شوند که پیش‌ازاین برایشان شناخته‌شده نبوده یا شهرت دیرینه‌ای ندارد، به‌اجبار از روی ظاهر و گفته‌های دیگران در آن خصوص قضاوت می‌کنند.

داشتن یک کارت ویزیت خوب و باکیفیت یک‌راه مؤثر برای جلب اعتماد مشتری است که به وی اعلام کنید که دارای کسب‌وکار واقعی و قابل‌اعتمادی هستید.

 

۵. کارت ویزیت فرصت‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند

بدیهی است هنگامی‌که کسب‌وکار و تجارت شما رشد کرده و پیشرفت می‌کند شما کارت ویزیت خود را نیز بروز کرده و ارتقا می‌دهید. به‌طور طبیعی نیز امیدوار هستید که فرد دریافت‌کننده کارت شما، برای بهره‌مندی از خدمات یا محصولات با شما تماس بگیرد، اما اگر این اتفاق رخ نداد یا میزان تماس‌ها اندک بود، چه باید کرد؟

بیشتر بخوانید:   جشنواره رنگ اتیسم فریحا

راه‌حل پیشنهادی، تهیه یک بروشور از کسب‌وکار و الصاق کارت ویزیت به آن است. با این روش شما یک گام بلند در تبلیغات خود برداشته‌اید و به مخاطب بازاریابی خود، اطلاعات بسیاری در خصوص کسب‌وکارتان داده‌اید. به این صورت وی با هر بار دیدن کارت ویزیت شما، می‌داند برای چه نوع خدمات و محصولاتی باید با شما تماس بگیرد.

 

۶. اهمیت وجود کارت ویزیت در برخی فرهنگ‌ها بسیار زیاد است

تبادل کارت ویزیت به‌منظور برقراری روابط تجاری در بسیاری از کشورها امری مهم است. برای مثال در هنگ‌کنگ اگر شما کارتی را دریافت کرده و در پاسخ کارت ویزیت خود را ارائه ندهید، درواقع بر آن رابطه تجاری خط پایان کشیده‌اید مقاله نکات مهم استفاده از کارت ویزیت دقیقا به همین منظور نوشته شده تا شما بدانید چگونه از کارت ویزیتتان استفاده کنید.

در ژاپن نیز کیفیت و ویژگی‌های کارت ویزیت شما بسیار مهم بوده و مخاطب و مشتری با دیدن آن در خصوص کسب‌وکار و تجارت شما قضاوت خواهد کرد.

 

۷. کارت ویزیت برقراری ارتباط را آسان می‌کند

امروزه بسیاری از ارتباطات در دنبال دیجیتال و شبکه‌های دیجیتالی شکل می‌گیرد اما درحالی‌که شبکه‌های مجازی و آنلاین، حلقه‌های کسب‌وکار و بازاریابی‌های آن را گسترش داده‌اند، جایگزینی برای ارتباطات چهره به چهره که یک روش قدیمی اما کارآمد در تبلیغات و بازاریابی است، پیدا نشده است و کارت ویزیت‌ها در برقراری این ارتباط مؤثر نقش بسیار کلیدی و مهمی را ایفا می‌کنند. البته اگر میخواهید با ارائه کارت ویزیت موثر تر واقع شوید مقاله ۳ نکته مهم ارائه کارت ویزیت را نیز مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید:   مروری بر دشواریهای زبان فارسی در محیط دیجیتال و تاثیرات آنها بر اثر بخشی پردازش خودکار متن و بازیابی اطلاعات

 

وجود کارت ویزیت‌ها ضروری است

چرا هنوز کارت ویزیت‌ها استفاده می‌شوند؟ کارت‌های مستطیل شکل قدیمی هنوز سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای اشتراک اطلاعات تماس مرتبط با کسب‌وکار با مشتریان و مخاطبان بالقوه هستند. این موضوع حتی در عصر دیجیتال نیز صحت داشته و یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کسب‌وکار و تجارت‌های کوچک و بزرگ است.

شما چه فکر می‌کنید؟ چه دلایلی برای طراحی کارت ویزیت‌ ها و استفاده از آن در این عصر دیجیتال دارید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.نمایید.

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

حلوا

روزی ملا نصرالدین به همسرش گفت: ” برایم حلوا درست کن که تعریف آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *