مراقب کودکان باشیم! ۵ نرم افزار اندرویدی برای کنترل کودکان

Rate this post

در دورانی زندگی میکنیم که تکنولوژی با سرعت در حال تاختن است و یا باید پا به پای آن بدویم و اسیر آن شویم یا به کل قید آن را بزنیم. اما افراط و تفریط هیچگاه راه درستی برای حل کردن یک مسئله نیست. گاهی اوقات وظیفه مراقبت و کنترل دیگران و به خصوص عزیزانمان بر عهده ماست و اینجاست که برقرار کردن تعادل در کنار کنترل و مدیریت صحیح نتیجه بخش خواهد بود زیرا در غیر این صورت هر عمل نا صحیحی کاملا نتیجه عکس خواهد داد. از اتفاقات نا خوشایند دوران ما این است که ابزار های دیجیتال دنیای کودکان ما را تغییر داده اند و دست هر کودکی یک موبایل یا تبلت مشاهده می شود، متأسفانه. بسیاری از ما دیده ایم که والدین برای ساکت و آرام نگاه داشتن کودکان خود چنین ابزاری را در اختیار آنها قرار می دهند و از آن بدتر کودکان خود را رها می کنند تا بیشتر وقت خود را با چنین چیز هایی بگذرانند، از طرفی همیشه هم نمیتوان آنها را از تکنولوژی محروم کرد پس بهتر است حداقل آنها را در دنیای بیکران مجازی تنها نگذاریم. در ادامه تعدادی برنامه اندرویدی کنترل را معرفی خواهیم کرد.

 MM Guardian Parental Control

با استفاده از این برنامه می توانید بر پیام ها، تماس های دریافتی، دسترسی به برنامه ها، و غیره کنترل داشته باشید. علاوه بر این در مواقع ضروری می توانید با ارسال یک پیام کوتاه، دیوایس فرزندتان را قفل کنید. امکان ردیابی، تعیین محدودیت زمان استفاده، گزارش فعالیت روزانه دیوایس و همچنین فیلتر کردن وب سایت ها از دیگر امکانات این برنامه است.

بیشتر بخوانید:   علت هک شدن وایرلس با WPS

نرم افزارهای مدیریت کودکان

 

Funamo Parental Control

این برنامه علاوه بر مانیتور کردن دیوایس و دیگر امکانات مشابه؛ تماس ها، پیام های کوتاه ، اطلاعات برنامه ها و وبسایت های بازدید شده و همچنین موقعیت جغرافیایی را روزانه به سرور های خود آپلود می کند و والدین می توانند این اطلاعات را هر زمانی که بخواهند بر روی وبسایت مشاهده کنند. علاوه بر این با استفاده از این برنامه می توان قابلیت Safe Search را بر روی موتور های جستجوی نظیر گوگل، یاهو، بینگ و یوتیوب اعمال کرد و در نهایت امکان فیلتر کردن عبارات و تعیین محدودیت زمانی برای استفاده از برنامه ها نیز از دیگر امکانات این برنامه می باشد.

نرم افزارهای مدیریت کودکان

 

Kids Place

این اپلیکیشن بیشتر زمانی به کار خواهد آمد که قصد دارید دیوایس خود را برای مدتی در اخیتار کودکان بگذارید. برای ورود به این برنامه و همچنین هنگام خارج شدن از آن باید رمز ۴ رقمی را که از پیش تعیین کرده اید را وارد کنید. با استفاده از این برنامه می توانید تماس، ارسال پیام ، یا نصب و پاک کردن برنامه های جدید را غیر فعال کنید، همچنین میتوانید تماس های دریافتی را هنگامی که این برنامه در حال اجراست ، غیر فعال کنید و اینترنت و سیگنال های بی سیم را نیز قطع کنید. ( قابل استفاده علیه بچه های فامیل!)

نرم افزارهای مدیریت کودکان

 

AppLock

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های این دسته است و در کنار پشتیبانی از ۲۴ زبان مختلف، ۳۰ میلیون کاربر نیز دارد. از امکانات آن میتوان قفل کردن پیام کوتاه، دفتر تلفن، برنامه ها مختلف، و همچنین کنترل بر روی عکس ها و فیلم های داخل گالری و پنهان کردن آنها. با استفاده از این برنامه می توانید قسمت تنظیمات دیوایس خود را نیز قفل کرده و نگرانی از بابت تغییر آنها نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:   بدست آوردن مشخصات سرور یا دامنه

نرم افزارهای مدیریت کودکان

 

Screen Time

این برنامه کمی با برنامه های دیگر متفاوت است و بیشتر مخصوص والدینی است که فرزندان بزرگتر و نوجوان دارند. میزان کنترل و دخالت والدین در این برنامه به نسبت کمتر است و امکانات آن محدود به مانیتور کردن و تعیین محدودیت استفاده از دیوایس و برنامه های خاص همچنین محدود کردن دیوایس در زمان خواب، مدرسه و دیگر موارد است. این برنامه به وسیله مرورگر های اینترنت قابل کنترل می باشد و همچنین به صورت پس زمینه و مخفی اجرا خواهد شد. هر چند برخی از این برنامه ها امکان دخالت صریح والدین را بر کار فرزندان خود می دهند و سؤ استفاده از آنها و دخالت بیش از حد می تواند نتیجه خوبی نداشته باشد اما تا زمانی که کودکان به حد کافی رشد نکنند و همچنین قرار باشد تلفن همراه و تبلت و غیره در اختیار داشته باشند، کنترل آنها لازم و ضروری است.

نرم افزارهای مدیریت کودکان

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

Framework یا فریم ورک چیست؟

شاید ابتدا برای شما این سوال پیش بیاید که فریم ورک چیست؟ فریم ورک یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *