اوتیسم چیست؟

Rate this post

اوتیسم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال رشد در عملکرد مغز است.

افراد اتیستیک سه نوع علامت را نشان می دهند: روابط اجتماعی ضعیف، مشکلاتی در ارتباط کلامی و غیرکلامی، و نیز علائق و فعالیتهای محدود. این علائم در سه سال اول زندگی بروز می کند و به نظر می رسد که در سرتاسر زندگی ادامه پیدا می کند.

Autism اوتیسم اتیسم

اگرچه داروی خاصی برای درمان اوتیسم وجود ندارد، ولیکن شروع زودتر آموزش، ضروری است چرا که ممکن است موجب بهبودی رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب گردد. و احتمال دارد افراد اوتیسم بتوانند زندگی نرمالی داشته باشند.

از هر ۱۰ هزار نفر، ۱۰ الی ۲۰ نفر به اوتیسم مبتلا هستند که این آمار بستگی به تشخیص معیارهای قابل استفاده دارد. گاهی اختلالات مشابه موجب می شود ۲ تا ۳ برابر ، به آمار افزوده شود. نسبت پسرهای اوتیسم ۴ برابربیشتر از دخترها است و این اختلال بین تمام نژادها وهمه طبقات جهان، با شدت متفاوت به چشم می خورد.

چندین نشانه وجود دارد، که به طور زیاد و غیرمعمول در بیشتر افراد اوتیسم مشاهده می شود، مثل خودآزاری و رفتارهای پرخاشگرانه. این رفتارها ممکن است طولانی مدت باشند و این ثابت می کند که تغییر این گونه رفتارها کار مشکلی است و لذا از سوی افرادی که با او زندگی می کنند و درمانگران و مربیان آموزشی او تلاش مضاعفی را می طلبد. فرمهای خیلی خفیف آن، مشابه یک اختلال شخصیتی همراه با ناتوانی در یادگیری است.

بیشتر بخوانید:   مراحل درمانی روش دومن ـ دلاکاتو

Check Also

مرکز تخصصی اختلال طیف اُتیسم فریحا با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران مرکز روزانه آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اُتیسم فریحا با مدیریت خانم دکتر فاطمه خاندانی www.AutismFariha.ir میدان معلم ، خیابان تختی ، مجتمع بهزیستی شهید ذوالفقاری ، مرکز اتیسم فریحا تلفکس 66681309 شبکه های اجتماعی 09058074245 آدرس: یافت آباد، میدان معلم، خیابان تختی پلاک 24 مجتمع بهزیستی شهید ذوالفقاری ، واحد اُتیسم فریحا شماره تماس: 66681309 کد پستی: 1371789631 شبکه های اجتماعی 09058074245 پست الکترونیکی: info@AutismFariha.ir

مرکز تخصصی اختلال طیف اُتیسم فریحا

با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی اختلال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *