انعطاف‌پذیری نسبت به سرویس‌های ابری رمز موفقیت سیستم‌های ERP در عصر حاضر

Rate this post

در دنیای دیجیتال امروز که به سرعت در حال حرکت است، توانایی سازگاری سریع با روندها و نیازهای متغیر کسب‌وکار رمز موفقیت و ادامه حیات سازمان‌ها است. سازمان‌ها باید بتوانند سیستم‌های کسب‌وکار خود را با استراتژی و فرهنگ سازمانی سازگار نمایند. لزوم انعطاف‌پذیری و واکنش به موقع به تغییرات کسب‌وکار، به‌ویژه برای ERP اصلی سازمان، امری ضروری است.

انعطاف‌پذیری نسبت به سرویس‌های ابری رمز موفقیت سیستم‌های ERP در عصر حاضر

در ادامه به پنج دلیل لزوم انعطاف‌پذیری سیستم‌های ERP برای سازمان‌ها اشاره می‌کنیم:

پیکربندی ابر هیبریدی

امروزه سازمان‌ها برای برخورداری از بهترین و کامل‌ترین قابلیت‌ها باید آمادگی توسعه سیستم‌های ERP اصلی خود با انواع سرویس‌های ابری را داشته باشند. همچنین، ممکن است با پیروی از الگوی شرکت‌هایی که بیش از یک سیستم ERP را مورد استفاده قرار می‌دهند – اغلب یک سیستم اولیه در دفتر مرکزی و یک ERP ابری در دفاتر زیرمجموعه – اقدام به پیاده‌سازی دو سیستم ERP نمایند. سازمان‌ها به‌منظور ایجاد گردش کارهای یکپارچه و کارآمد در چندین سیستم ERP، سرویس‌های add-on و نیز اپلیکیشن‌های مختلف از جمله CRM، WMS و PLM، بدون توجه به اینکه تحت شبکه هستند یا بر روی ابر، باید از خود انعطاف نشان دهند.

تغییر الگوهای کسب‌وکار

سازمان‌ها نباید شیوه ارائه خدمات و سرویس‌ها را محدود کنند، زیرا سیستم پشتیبان آنها قابل انعطاف نیست. مثلا، با افزایش تقاضا برای خدمات اشتراکی، شرکت‌های بیمه پوشش بیمه‌ای روزانه خود را به رانندگان جوان اختصاص می‌دهند و تولیدکنندگان موتور جت به جای فروش موتور، زمان می‌فروشند. سیستم ERP انعطاف‌ناپذیری که نتواند از شیوه‌های کسب‌وکار پویا از قبیل مدل‌های درآمد و روش‌های استهلاک جدید پشتیبانی نماید، می‌تواند دربرابر تغییرات مثبت یک عامل بازدارنده به حساب آید. هیچ سازمانی نمی‌خواهد به‌واسطه سیستم ERP خود، به الگوهای کسب‌وکار قدیمی و منسوخ محدود شود.

بیشتر بخوانید:   Framework یا فریم ورک چیست؟

نرم‌افزار تیم‌یار به‌عنوان یک سیستم پویا همواره در حال کسب افق‌های تازه در دنیای فناوری اطلاعات است و با بروزرسانی‌های منظم هفتگی، به‌طور مرتب قابلیت‌های جدیدی به سیستم اضافه نموده و اشکالات موجود را رفع می‌نماید تا بتواند کارایی سیستم را تضمین کند.

ERP بر روی تلفن همراه

قابلیت انجام اقدامات روزانه کسب‌وکار شامل تایید سفارش خرید، امضا قرارداد و مشاهده سطوح موجودی تاثیرگذاری کسب‌وکار را بسیار بالا می‌برد. اپلیکیشن‌های ERP تلفن‌های همراه برای همه از فروشندگان و کارگران انبار گرفته تا مدیران عاملی که می‌خواهند به گزارش‌های مالی دسترسی داشته باشند، کارایی دارند. شرکت‌ها باید خود را مهیای پذیرش اطلاعات و اقدامات سیستم‌های ERP وابسته به تلفن همراه، بروزرسانی اطلاعات در قراردادهای حقیقی و پشتیبانی از موارد استفاده آفلاین نمایند.

در این زمینه، طراحی و تولید اپلیکیشن تیم‌یار آغاز شده و در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ توسط تیم توسعه ساختاری شرکت سافت سیستم تحویل داده شده است. پس از ارائه نسخه ۲ تیم‌یار (GUI2)، این اپلیکیشن نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا به‌واسطه آن و از طریق تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود بتوانند به کلیه بخش‌های سیستم دسترسی داشته باشند.

داده‌های امن

امینت ضعیف سیستم ERP می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی و افشای اطلاعات خصوصی شود. همچنین، برای تامین امنیت سیستم ERP باید احتمال ادغام آن با ابرها و ابزارهای عمومی را مد نظر قرار دهیم. برای حفاظت از اطلاعات حساس، لازم است سیستم‌های ERP با سیستم‌های پاسخ‌گویی و گزارش‌دهی یکپارچه‌سازی ایمن سازگاری داشته باشند.

 

سونامی داده‌های اینترنت اشیا

قصد سازمان‌ها این است که از اینترنت اشیا به‌عنوان اهرمی برای داده‌ها استفاده کنند، زیرا تعمیرات قابل پیش‌بینی، تحلیل‌های قابل پیش‌بینی و تولید بهینه می‌تواند حجم عظیم اطلاعات دریافتی از حسگرها را مدیریت کند. سیستم‌های ERP می‌توانند بین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌ها و کسب‌وکار ارتباط برقرار کنند و باید قادر به تجزیه و تحلیل و نمایش همه اطلاعات در زمان واقعی باشند. از آن‌جایی‌که فرآیندهای سیستم‌های ERP روز به روز بیشتر هدایت اطلاعات در کسب‌وکار را مدیریت می‌کنند، انعطاف‌پذیری همراه با توانایی افزایش سرعت انجام امور هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به امری حیاتی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:   از کجا بفهمیم یک برنامه رو با چه زبانی نوشتند؟

با توجه به اندازه و پیچیدگی سیستم ERP و معرفی فناوری‌های جدید به‌عنوان بخشی از تحولات دنیای دیجیتال، همواره نیاز به تغییر و توسعه این سیستم‌ها احساس می‌شود. پیش‌بینی انعطاف‌پذیری سیستم‌ها و استقاده از راه‌کارهای کاملا سازگار بهترین راه برای آمادگی جهت ورود اطلاعات جدید، الزامات امنیتی و گزارش‌دهی است که تحولات دیجیتال با خود به همراه می‌آورند.

با توجه به اینکه یکی از کاربردهای اینترنت اشیا ردیابی و پیگیری کالا در فرآیند انبارداری است، ERP تیم‌یار با به‌کارگیری فناوری RFID و بارکد، تمامی داده‌های مرتبط با ورود و خروج، بازگشت کالا به انبار، پیگیری کالا در خط و … را به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی انجام داده است.

منبع : cloudcomputing-news

Check Also

تفاوت ترافیک و پهنای باند چیست؟ Bandwidth & Traffic

تفاوت ترافیک و پهنای باند چیست؟ Bandwidth & Traffic

پهنای باند چیست Bandwidth ؟ پهنای باند به بیان بسیار ساده سرعت انتقال داده ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *