سال نو میلادی مبارک 2014

Rate this post

سال نو میلادی به همه هموطنان و مردم جهان مبارک باد

ده ها هزار نفر در شهرهای بزرگ جهان گردآمدند تا آغاز سال نو میلادی را جشن بگیرند.

شهر اوکلند نیوزیلند یکی از نخستین نقاطی بود که به استقبال سال نو میلادی رفت و هزاران نفر در مراسم آتش بازی در این شهر گردهم آمدند. در شهر سیدنی استرالیا نیز با آغاز سال نو میلادی، مراسم آتش بازی بی نظیری برگزار شد و آسمان این شهر با نورهای مختلف روشن شد.

حدود یک و نیم میلیون نفر در بندر سیدنی و در خانه اپرا جمع شدند و به تماشای بزرگترین آتش بازی این کشور پرداختند.

این نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته است که خانه اپرای سیدنی به عنوان یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری نقش مهمی در برگزاری باشکوه آتش بازی سال نو میلادی ایفا می کند.

حدود یکهزار فشفشه بزرگ از چهار بلندی پوسته حلزونی شکل خانه اپرای سیدنی به آسمان بلند شد و آسمان این شهر را در جشن های سال نو 2014 روشن کرد.

در ملبورن استرالیا نیز حدود 500 هزار نفر برای برگزاری جشن های سال نو و دیدن آتش بازی ها حضور یافتند و 50 هزار نفر در یک منطقه کانبرا تجمع کردند.

مردم مانیل و دیگر شهرهای فیلیپین نیز برای استقبال از سال 2014 برنامه های آتش بازی مختلفی تدارک دیدند، اما جشن های این کشور همانند سالهای گذشته نیست، زیرا گروه انبوهی بی خانمان از طوفان اخیر ˈهای یانˈ هنوز در اندوه از دست دادن زندگی و سرپناه هستند.

بیشتر بخوانید:   مرکز مثبت زندگی کد ۹۹۲۰

مردم فیلیپین پس از این طوفان که حدود دو ماه پیش یک شهر را ویران و بیش از شش هزار کشته برجای گذاشت، در سال نو میلادی براساس تفکرات خود آتش بازی کردند تا ارواح شیطانی را طرد و رونق برای کشور خود به ارمغان بیاورند.

آتش بازی کودکان و بازگسالان فیلیپینی با وسایل آتش زای غیراستاندارد طی چند روز گذشته بیش از 260 مصدوم برجای گذاشته است و تلاش و تبلیغ رسانه ها برای کاهش تلفات ناشی از این بازی ها چندان اثری در برنداشت.

برخی از شهرهای فیلیپین به دلیل پیامدهای آتش بازی این اقدام را ممنوع کرده و تبلیغات وسیعی راه انداختند.

مردم ژاپن نیز با حضور در معابد با به صدا در آوردن 108 بار زنگ این معابد برای کاهش 108 رنج و بلا در جهان دعا کردند و به استقبال سال نو میلادی رفتند و آغاز این سال را جشن گرفتند.

کشور چین نیز برای سال جدید نورافشانی در دو مکان دیدنی و تاریخی یعنی بخشی از دیوار بزرگ در نزدیکی پکن و اسکله شانگهای را تدارک دیده است.

جشن سال نو میلادی قرار است در برخی استان های اندونزی برگزار شود و جاکارتا پایتخت این کشور شاهد یک جشنواره و آتش بازی خواهد بود. گروهی از مردم کوالالامپور نیز با تجمع در مناطق مختلف برای آتش بازی در کنار برج های دوقلو و مراکز گردشگری دیگر آماده شده اند.

اختلاف زمانی بین نخستین مکانی که در آن سال نو میلادی آغاز می شود در ˈ آپیا ˈ پایتخت کشور ˈ ساموآ ˈ در اقیانوس آرام تا جزیره مرجانی ˈ میدوی ˈ در اقیانوس آرام شمالی نزدیک به شمالغربی مجمع الجزایر هاوایی و در حد یک سوم مسیر مابین هونولولو و توکیو متعلق به آمریکا 12 ساعت است.

بیشتر بخوانید:   اولین مرکز تخصصی غربالگری اتیسم تهران مرکز اختلال طیف اُتیسم فریحا

Check Also

گروه فنی مهندسی پرهاست ParHost.net

حلوا

روزی ملا نصرالدین به همسرش گفت: ” برایم حلوا درست کن که تعریف آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *