آموزش درست کردن ترشی فلفل سبز

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین حالت ممکن برای خوردن ترشی ها، خوردنیها و.. اینه که اگه آدم میتونه خودش درست کنه.

توی میدون تره بار دیدم فلفل سبز داره واسه خوردن نیم کیلو گرفتم و بعد از اینکه چند روز تو یخچال مونده بود ، امروز که تعطیل بود تصمصم گرفتم با گل پسرم (آقا پرهام) ترشی فلفل درست کنیم واسه همین پس از تحقیق و پرس و جو نتیجتا به روش زیر درست شد:

درست کردن ترشی فلفل خانگی و خود ساخته بسادگی و بسرعت یک ترشی فلفل خوب و باکیفیت برای خودتان درست کنید هم فلفل شیرین و هم فلفل تند

روش درست کردن و تهیه ترشی فلفل سبز

مواد لازم برای ترشی فلفل سبز:
فلفل سبز تند ۵۰۰ گرم
سرکه ۱ لیتر
نمک به مقدار لازم
سیر ۱ بوته
ترخون و نعناع چند شاخه

سه لیتر آب رو با سه قاشق نمک مخلوط می کنیم و می جوشونیم .آب جوشیده رو می گذاریم سرد بشه فلفل ها رو هم می شوریم و سه روز توی این آب نمک می زاریم بمونه.بعد از سه روز فلفل ها رو آبکش می کنیم تا آبشون گرفته بشه

طرز تهیه ترشی فلفل سبز:
– فلفها را با کمک آقا پرهام  شسته و با قیچی یا چاقو دمشونو جدا میکنیم، بهتره کلاهکشون درست و سالم بمونه و فلفلها سالم و سبز باشند.
– سیر رو حبه حبه پاک می کنیم.
– نعناع و ترخون رو هم پاک می کنیم و می شوریم و می گذاریم حتما آبشون بره و خیس نباشه.
– یک ظرف شیشه ای را شسته و آماده میکنیم.

تعدادی از فلفلهای هم قد را بصورت عمودی داخل شیشه قرار میدهیم، البته من با یه پنس سالاد خوری اینکار را انجام دادم، سپس مقداری نمک، ترخون، نعناع، سیر، هویج و.. روی فلفلها ریخته و لایه لایه ادامه میدهیم تا شیشیه پر شده و یا موادموت تموم بشه.

بیشتر بخوانید:   اولین مرکز تخصصی غربالگری اتیسم تهران مرکز اختلال طیف اُتیسم فریحا

بعد شیشه رو با سرکه پر می کنیم یک روز درش رو باز می گذاریم و بعد از یک روز درش رو محکم می بندیم و بعد از حدود پانزده روز ترشی ما آماده است.

نکته: چون ترخون و نعناع تازه نداشتیم، از نعناع و ترخون خشک استفاده کردم امیدوارم خوب بشه.

ظرف ترشی فلفل را در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری کنید و سعی کنید به مدت ۲۰ روز درب ظرف را باز نکنید .

در مورد مدت ماندگاری ترشی فلفل : از بیست روز به بعد ترشی آماده مصرف است و تا ۷-۸ ماه هرچه بماند خوشمزه تر میشود، ولی بعد از ۷-۸ ماه کم کم ترشی ها شروع میکنند به تجزیه شدن داخل سرکه . و کم کم بافت خود را از دست میدهد . پس بهتر است ترشی را مقداری تهیه کنید که حداکثر تا ۸ ماه مصرف کنید.

امیدوارم از ترشی خودسازتون لذت ببرید…

Check Also

بروشور اولین جشنواره بین المللی فیلم مستند و کوتاه پرواز - 24 تا 26 آذر 1394 - October 16, 2015 Parvaz International Film Festival

اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مستند پرواز

«ویژه بررسی مسائل و مشکلات زندگی و خلاقیت‌ها و توانمندی‌های کودکان و افراد دارای معلولیت» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *