خلاقیت در معامله گری

Rate this post

امروز به بحث خیلی مهمی در معامله گری می خواهم بپردازم که متاسفانه هیچ بهایی به ان داده نشده. از بین هزاران نفری که در کلاس های من شرکت کرده اند حتی اگر یک نفر هم بتونه به خلاقیت در معامله گری برسه، من به رسالت خودم رسیدم.

خلاقیت در معامله گری

خلاقیت در هر کاری باعث رشد در ان کار می شه و در بازارهای مالی به ثروت ختم خواهد شد.

خلاقیت را اگر بخواهیم تعریف کنیم یعنی ساده کردن یک فرآیند یا پاسخ دادن به یک سوال ساده: که آن چیز چه کاربرد دیگری می تواند داشته باشد؟

در معامله گری همه شما با چند ابزار تکنیکالی آشنا هستید و تا آخر عمر معامله گری خود با این ابزارها خو گرفته اید و معامله می کنید. اما آیا تا به حال از خود پرسیده ایید این ابزار چه کاربرد های دیگری می تواند داشته باشد. و یا اساسا از خود پرسیده اید چکار کنم که معامله گری برایم فرایند ساده تری بشود، ودر مفهوم فراتر آیا از خود پرسیده اید که چطور می توانم یک تکنیکال جدید برای خودم خلق کنم؟

معامله گری برای اکثر شما به معنای هدر دادن مقدار زیادی انرژی ذهنی است بدون انکه در ازای آن سود چشمگیری نصیب شما شود. این موضوع را برای خود پرورش دهید که چکار کنم معامله گری از من انرژی زیادی نگیرد و تمام ارکان زندگی مرا تحت تاثیر قرار ندهد ولی سود لازم را هم بدست بیارم!؟

از میدان در نروید روی این موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید به نظم در بی نظمی ها پی ببرید و توازن را در نمودارها کشف کنید. تعصبات خود در معامله گری را فراموش کنید.

لازم نیست مرتب اشتباهات گذشته را تکرار کنید وقتی این همه اشتباهات جدید برای مرتکب شدن وجود دارد

به عنوان مثال روی مووینگ اوریج ها متمرکز شوید با خود فکر کنید این میانگین ها به چه درد دیگری می خورند؟ یا ابزارهای فیبوناچی یا خط روند به چه درد دیگری می خورند؟ آیا رابطه ای بین حرکات بازار با زاویه ها وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:   بازار غیرمعقول

همه ما به محور عمودی نمودارها که قیمت است خیره شده ایم، آیا محور افقی که زمان هست چه کاربردی می تونه برای ما داشته باشه؟

ایا غیر از الگوهایی که تا به حال تکنیکالیست ها معرفی کرده اند الگوهای دیگری نیز وجود دارد کهکشف نشده باشند؟

روزی در یکی از کلاس هام در حال تدریس نسبت های فیبوناچی اهداف قیمت در الگوهای هارمونیک بودم که یکی از شارگردانم که سن کمی هم داشت به من گفت استاد از این روش هم میتوان اهداف قیمتی را مشخص کرد و وقتی که جزوه اش را بهم نشان داد دیدم واقعا قابل بررسی است و از او تشکر کردم. بله می بنید که خلاقیت یک دانشجوی جوان هم می تونه حتی به من هم درس های زیادی یاد بده.

معامله گری خود یکی از شغل هایی است که می تواند خیلی راحت ذهن انسان را فلج کند، مدام به نمودار ها نگاه میکنید و کندل به کندل قیمت ها را تماشا می کنید و با هر بار بالا و پایین شدن قیمت ها شما هم بالا و پایین می شوید. این درست نیست، این روش در دراز مدت باعث فرسودگی شما میشود (فراچارت: به مقاله فرسودگی در معامله گری نیز می توانید مراجعه کنید) و اجازه دیدن زیبایی های دیگر زندگی را به شما نمیدهد. فلج شدن ذهن عامل اصلی از موانع خلاقیت است. ذهنتان را آرام کنید حتی عدم امنیت عاطفی و اجتماعی نیز از موانع رشد خلاقیت هستند.

لحظاتی با خودتان خلوت کنید و از دنیای پر هیاهو کمی دوری کنید. ذهن های آرام همیشه تجلی گاه الهامات هستی بوده اند.

برای همه شما آرزوی موفقیت دارم به امید روزی که بتوانید از معامله گری برای خود و خانواده و عزیزانتان، ثروت به همراه آرامش را به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید:   ۹۹ دلیل ضرر و زیان در بورس (نیما آزادی)

انتشاردهنده: فراچارت

Check Also

موفقیت با استفاده از سیستم و نرم افزار در معاملات و بازار

موفقیت با استفاده از سیستم و نرم افزار در معاملات و بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *